Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Facebook lapām, kas dalīsies ar viltus ziņām, tiks liegtas reklāmas iespējas

Sociālais tīkls pastiprina cīņu pret viltus ziņām!

Sociālais tīkls “Facebook” pērn gada beigās uzsāka cīņu pret viltus ziņām internetā. Sociālais tīkls izveidoja partnerību ar faktu pārbaudītājiem un ziņu organizācijām, lai nošķirtu īstas ziņas no izdomājumiem, kas spēlē uz cilvēku emocijām un aizspriedumiem.

Jaunā sistēma darbojas sekojoši – ja pietiekami liels skaits cilvēku uzskatīs, ka kāda ziņa ir safabricēta, “Facebook” to nodos tālāk trešajai – faktu pārbaudes organizācijām, kas ir daļa no bezpeļņas Pointera institūta Starptautiskā faktu pārbaudes tīkla (International Fact-Checking Network).

Ziņas pārbaudīs “Facebook” pieci sadarbības partneri šajā jomā, tai skaitā, telekanāls “ABC News”, ziņu aģentūra “Associated Press” (AP), FactCheck.org, “Politifact” un “Snopes”.

Faktu pārbaudi neizturējušās ziņas netiks dzēstas no “Facebook”, bet tās tiks publiski atzīmētas kā “apstrīdētas” un līdz ar to nonāks ziņu klāsta apakšā. Lietotājiem būs iespēja uzklikšķināt uz saites un noskaidrot, kāpēc ziņa atzīta par tādu. Ja lietotājs tomēr izlems dalīties ar ziņu, viņš tik brīdināts par tās zemo ticamību.

Turpinot cīņu pret viltus ziņām internetā, sociālais tīkls “Facebook” nācis klajā ar paziņojumu, ka veiks papildus pasākumus, lai izvairītos no viltus ziņu izplatības.

Uzņēmums paziņojis, ka vairs neļaus lapām, kurās atkārtoti izplata nepatiesas ziņas savā platformā, nodarboties ar reklāmu. Aizliegums paredzēts, lai novērstu, ka lapas pelna naudu, izplatot dezinformāciju.

“Mēs esam atraduši lapas, kuras izmantojot Facebook reklāmas, veido savu auditoriju, lai plašāk izplatītu nepatiesas ziņas,” vēsta uzņēmums. Ja lapa atkārtoti dalīsies ar ziņām, kuras atzīmētas kā nepatiesas, viņi vairs nevarēs pirkt “Facebook” reklāmas pakalpojumus. Ja lapas pārtrauks dalīties ar nepatiesām ziņām, tas būs tiesīgas izmantot reklāmas pakalpojumus no jauna.

Kad runa ir par cīņu pret viltus ziņām, “Facebook” koncentrējas uz trim jomām: sagraut ekonomiskos stimulus to radīt, veidojot jaunus produktus, lai ierobežotu to izplatīšanos, un palīdzēt cilvēkiem pieņemt labākus lēmumus par to, kā viņi patērē informāciju .

Šis atjauninājums ir tikai pēdējais no virknes izmaiņu, ko “Facebook” ir izdarījusi kopš 2016. gada novembra, kad tā tika pakļauta nopietnai kritikai par iespējamo viltas ziņu izplatīšanu.

Tiek norādīts, ka “Facebook”, veidojot partnerību ar respektablām organizācijām un atzīmējot viltus ziņas, nevis tās dzēšot, ir ņēmis vērā ekspertu bažas par to, kādu varu šis tīkls varētu izmantot. Tiek uzskatīts, ka iespējams, tieši viltus ziņu dēļ ASV prezidenta vēlēšanās uzvaras laurus varētu būt plūcis Donalds Tramps.