Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Februāra apmeklētāko vietņu TOP 20

Lielākā daļa TOP 20 vietņu statistikā par apmeklējumu no visām ierīcēm kopā uzrādījušas apmeklējuma kritumus!

Kā ik gadu, gada īsākajā mēnesī februārī lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas apmeklējuma kritumus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Ievērojami kritusies cenu salīdzināšanas portāla salidzini.lv kopējā auditorija un lietotāju skaits no mobilajām ierīcēm, bet skaitliski līdzīgus lietotāju kritumus uzrādījuši arī ziņu portāli jauns.lv, nra.lv, skaties.lv un la.lv.

Kopējā statistika visās platformās

Gada īsākajā mēnesī, februārī, lielākā daļa TOP 20 vietņu statistikā par apmeklējumu no visām ierīcēm kopā uzrādījušas apmeklējuma kritumus. Skaitliski lielāko Real Users kritumu pagājušajā mēnesī no visām ierīcēm jeb datoriem un mobilajām ierīcēm kopā uzrādījis cenu salīdzināšanas portāls salidzini.lv, kura auditorija samazinājusies par 65 000 lietotājiem (-16 procenti), salīdzinot ar janvāri. Tāpat apmeklējuma kritumus uzrādījuši vairāki ziņu portāli – par 57 000 lietotājiem mazāk apmeklējuši portālu nra.lv (-16 procenti), par 51 000 samazinājies vietnes skaties.lv apmeklējums (-9 procenti), par 45 000 – portāla jauns.lv lietotāju skaits februārī (-7 procenti), bet 43 000 Real Users mazāk februārī sasniegusi vietne la.lv (-7 procenti).

Tāpat kā janvārī, pagājušā mēneša TOP 3 atklāj ziņu portāls delfi.lv ar 867 000 lietotājiem (+27 000 Real Users), kam seko inbox.lv ar 750 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā februārī (+14 000 lietotāju), bet trešajā pozīcijā ierindojas portāls tvnet.lv ar 715 000 lasītājiem, kas ir par 10 000 lietotājiem mazāk nekā janvārī. Ar 702 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, ceturtajā pozīcijā ierindojas sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv (-3 000 Real Users), bet Top 5 noslēdz jau augstāk minētais portāls jauns.lv ar 640 000 lasītājiem pagājušajā mēnesī.
Jāatzīmē, ka bez jau iepriekš nosauktajām vietnēm, kas uzrādījušas lietotāju pieaugumus, arī vecāku portāla mammamuntetiem.lv auditorija februārī pieaugusi par 26 000 Real Users (+11 procenti), bet kopējās statistikas topa 19. pozīcijā atgriezusies vietne lv.sputniknews.ru ar 204 000 lietotājiem, kas starp divdesmit apmeklētākajām vietnēm no visām ierīcēm kopā pēdējoreiz ierindojās pērnā gada martā.

Apmeklējumi no datoriem

Februāra datoru topu nemainīgi atklāj Google, kuras lietotāju skaits pagājušajā mēnesī sasniedz 967 000 Real Users un ir samazinājies par 79 000 lietotājiem, salīdzinot ar janvāri. Seko youtube.com ar 792 000 lietotājiem (-18 000 Real Users) un facebook.com ar 706 000 Real Users, lietotāju skaitam pieaugot par 17 000. Tāpat kā janvārī, ceturtajā pozīcijā ierindojas pašmāju inbox.lv ar 567 000 apmeklētājiem no datoriem (-7 000 lietotāju), bet piektā apmeklētākā vietne no datoriem, saglabājot auditoriju pagājušā mēneša apmērā, arī februārī bija delfi.lv ar 542 000 Real Users.

Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī statistikā par apmeklējumu no datoriem liela daļa topa vietņu gada īsākajā mēnesī uzrādījušas apmeklējuma kritumus. Par 34 000 Real Users no datoriem februārī samazinājusies instagram.com auditorija (-13 procenti). Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no datoriem februārī par 27 000 Real Users samazinājusies cenu salīdzināšanas portāla salidzini.lv auditorija (-10 procenti). Tikmēr par 25 000 lietotājiem mazāk pagājušajā mēnesī apmeklēja vietni wikipedia.org (-7 procenti), par 24 000 lietotājiem
samazinājies sludinājumu portāla ss.com apmeklējums

(-6 procenti), bet par 23 000 lietotājiem mazāk februārī savos datoros lietoja whatsapp.com (-9 procenti).
Tikmēr lielāko apmeklējuma pieaugumu, salīdzinot ar janvāri, pagājušajā mēnesī uzrādījis valsts pārvaldes pakalpojumu portāls latvija.lv, ko apmeklējuši par 55 000 vairāk lietotāju, sasniedzot 386 000 Real Users. Par 37 000 lietotājiem pagājušajā mēnesī pieaudzis attālinātās saziņas vietnes zoom.us apmeklējums, bet par 4 000 Real Users – microsoft.com auditorija. Jāatzīmē, ka februārī datoru topā ar 251 000 lietotāju atgriezies ziņu portāls apollo.lv.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Februāra mobilo ierīču topu atklāj delfi.lv ar 846 000 lietotājiem, kas ir par 21 000 Real Users vairāk nekā janvārī. Seko tvnet.lv ar 689 000 Real Users (-17 000 lietotāju), bet, pakāpjoties par vienu pozīciju, Top 3 ar 630 000 lasītājiem noslēdz sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv (-12 000 lietotāju), ceturtajā pozīcijā atstājot portālu jauns.lv ar 597 000 Real Users no mobilajām ierīcēm (-51 000 lietotāju). Pakāpjoties par pozīciju, Top 5 noslēdz apollo.lv ar 540 000 lietotājiem (-27 000 Real Users), t.sk., lietotājiem, kas portālu lasa mobilajā aplikācijā.

Skaitliski lielāko auditorijas kritumu no mobilajām ierīcēm februārī uzrādījusi vietne salidzini.lv, ko apmeklējuši par 52 000 mazāk lietotāju nekā janvārī. Tāpat skaitliski līdzīgus mobilās auditorijas kritumus uzrādījuši vairāki ziņu portāli. Par teju 52 000 lietotājiem samazinājusies portālu la.lv un skaties.lv auditorija (-10 procenti katrai), bet par 48 000 Real Users mazāk februārī no mobilajām ierīcēm sasniedzis arī portāls nra.lv (-16 procenti).

Jāatzīmē, ka februāra mobilo ierīču topā atgriezušās divas vietnes. Ar 135 000 Real Users topa 18. pozīcijā ierindojas ziņu vietne press.lv, bet ar 130 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm topu pagājušajā mēnesī noslēdz sociālais portāls vk.com.

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, februārī 59 procentus jeb 872 000 Latvijas interneta lietotāju no visām ierīcēm kopā sasniegusi DELFI grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, kopējai auditorijai salīdzinot ar janvāri pieaugot par 27 000 lietotājiem. Tikmēr TVNET grupa – dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – sasniegusi 852 000 un 57 procentus Latvijas interneta lietotāju no visām platformām – datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem – kopā, kas ir par 18 000 lietotājiem mazāk nekā janvārī.

Trešo pozīciju starp mediju grupām ieņem Rīgas Viļņu mediju grupa, kas februārī sasniegusi 43 procentus un 640 000 Latvijas interneta lietotāju (par 47 000 Real users mazāk nekā gada pirmajā mēnesī), kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu. Savukārt TV3 mediju grupa, kura aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, februārī sasniegusi 572 000 un 38 procentus Latvijas interneta lietotāju (-68 000 Real users). Kopējai auditorijai samazinoties par 17 000 Real Users, Mail.ru grupas vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 370 000 un 25 procentus interneta lietotāju. Jāatzīmē, ka Mail.ru grupas vietnes apmeklējumā no datoriem februārī saglabājušas savu auditoriju – 221 000 lietotāju – , tādējādi pakāpjoties uz ceturto pozīciju starp grupām PC platformā.