Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Janvārī apmeklētāko vietņu TOP 20

Vairums vietņu uzrādījušas skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus!

Jaunā gada pirmajā mēnesī vairums vietņu – starp tām lielākā daļa ziņu portālu – uzrādījušas skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Lielāko pieaugumu uzrādījuši portāli santa.lv un nra.lv, tikmēr ievērojami pieaugusi arī tiesību aktu skaidrojumu portāla lvportals.lv auditorija. Janvārī gemiusAudience mediju grupām pievienojusies la.lv/ TV24 grupa ar vietnēm la.lv, lrtv.lv un tv24.lv.

Kopējā statistika visās platformās

Gada pirmajā mēnesī kopējās statistikas topā lielākā daļa vietņu uzrādījušas auditorijas kāpumus. Vairums populārāko ziņu portālu sasnieguši skaitliski līdzīgus pieaugumus – par 59 000 lietotājiem pieaudzis portāla la.lv apmeklējums (659 000 Real Users janvārī), par 56 000 lietotājiem – apollo.lv auditorija (570 000 Real Users), portāls tvnet.lv janvārī sasniedzis par 55 000 vairāk lasītāju nekā decembrī (747 000 Real Users), bet jauns.lv auditorija pieaugusi par 53 000 lietotājiem (706 000 lasītāju). Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kāpumu starp topa vietnēm uzrādījis portāls santa.lv, kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši par 80 000 vairāk lietotāju nekā noslēdzot 2021. gadu – kopā 480 000 Real Users, bet nra.lv auditorija pieaugusi par 76 000 lietotājiem, sasniedzot 587 000 lasītāju no visām ierīcēm. Bez jau minētajiem, ievērojamus auditorijas pieaugumus janvārī uzrādījis arī tiesību aktu skaidrojumu portāls lvportals.lv, kuru janvārī apmeklējuši 333 000 lietotāju (par 59 000 vairāk nekā noslēdzot pērno gadu), kā arī tiesību aktu vietne likumi.lv, kura sasniegusi 282 000 lietotāju, kas ir par 55 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesi.

Topu janvārī atklāj delfi.lv ar 833 000 lietotājiem (par 4 000 vairāk nekā decembrī), kam, kā ierasts, seko inbox.lv ar 757 000 lietotājiem un auditorijas pieaugumu par 15 000 Real Users. Seko jau minētie portāli tvnet.lv un jauns.lv, bet Top 5 noslēdz sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv ar 685 000 lietotājiem, kas ir par 36 000 vairāk nekā decembrī.

Jāatzīmē, ka janvārī portāls skaties.lv mainījis nosaukumu uz tv3.lv, no visām ierīcēm kopā sasniedzot 549 000 lietotāju, kas ir par 10 000 mazāk nekā decembrī.

Apmeklējumi no datoriem

Janvārī apmeklējumā no datoriem visi nemainīgie līderi uzrādījuši auditorijas kritumus. Pirmajā pozīcijā ierindojas Google ar 1 006 000 lietotājiem, kas ir par 43 000 mazāk nekā decembrī, tai seko youtube.com, ko apmeklējuši 727 000 Real Users (par 68 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī), bet pirmo trijnieku noslēdz sociālā platforma Facebook, kuru janvārī apmeklējuši par 41 000 mazāk lietotāju (618 000 Real Users). Tāpat kā decembrī, ceturtajā pozīcijā ierindojas pašmāju inbox.lv ar 576 000 lietotājiem, kas ir par 8 000 lietotājiem vairāk nekā iepriekš, bet Top 5 noslēdz swedbank.lv, kuru janvārī apmeklējuši 506 000 lietotāju no datoriem (-20 000 Real Users).

Janvāri datoru topā atgriezusies vietne microsoft.com ar 246 000 lietotājiem no datoriem, kā arī valsts pārvaldes pakalpojumu portāls latvija.lv, kuru janvārī apmeklējuši 250 000 Real Users. Tikmēr topu pametušas vietnes seb.lv un tet.lv.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm janvārī lielākoties vērojami auditorijas pieaugumi. No tiem skaitliski lielākos uzrādījuši portāli nra.lv un santa.lv. Sasniedzot 547 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm – mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem – portāla nra.lv auditorija pieaugusi par 78 000 lietotājiem, portālam vienlaikus pakāpjoties no devītās uz sesto pozīciju topā. Tikmēr, saglabājot desmito pozīciju topā, santa.lv auditorija pieaugusi par 77 000 lietotājiem, janvārī sasniedzot 428 000 lasītāju. Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, vairāki ziņu portāli pagājušajā mēnesī uzrādījuši skaitliski līdzīgus apmeklējuma pieaugumus – par 58 000 lietotājiem pieaudzis portāla apollo.lv apmeklējums (542 000 lietotāju janvārī), par 57 000 Real Users – tvnet.lv auditorija, sasniedzot 729 000 lasītāju, bet par 53 000 lietotāju vairāk janvārī apmeklējuši portālu lsm.lv (639 000 Real Users). Tāpat par 50 000 lasītājiem pagājušajā mēnesī pieaudzis portāla la.lv apmekējums, bet par 45 000 lietotājiem – jauns.lv lietojums no mobilajām ierīcēm. Minētos portālus topā, kā ierasts, līdera pozīcijās apsteigusi ziņu vietne delfi.lv, kuru no mobilajām ierīcēm janvārī apmeklējuši 816 000 lietotāju (par 11 000 vairāk nekā decembrī).

Jāatzīmē, ka skaitliski ievērojamu pieaugumu, tāpat kā apmeklējumā no visām ierīcēm kopā, janvārī uzrādījis tiesību aktu skaidrojumu portāls lvportals.lv, kuru apmeklējuši 206 000 lietotāju – par 49 000 vairāk nekā decembrī. Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī uzrādījis portāls tv3.lv (iepriekš – skaties.lv), kuru apmeklējuši par 18 000 mazāk lietotāju (512 000 Real Users), bet par 17 000 samazinājusies laika ziņu portāla gismeteo.lv auditorija no mobilajām ierīcēm. Bez jau minētajiem, vēl tikai divas topa vietnes uzrādījušas nelielus auditorijas kritumus – mammamuntetiem.lv apmeklējums samazinājies par 8 000 lietotājiem (154 000 Real Users), bet portālu 1188.lv janvārī apmeklējuši par 4 000 mazāk lietotāju (336 000 Real Users).

Dati par mediju grupām

No janvāra mediju grupām gemiusAudience pētījumā pievienojusies jauna – la.lv/ TV24 grupa – dati par vietnēm la.lv, lrtv.lv un tv24.lv, kuras janvārī apmeklējuši 659 000 jeb 44 procenti Latvijas interneta lietotāju, starp mediju grupām ierindojot to ceturtajā vietā no sešām. Tikmēr visvairāk lietotāju janvāri sasniegušas TVNET grupas vietnes jeb dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – 865 000 Real Users (par 43 000 lietotājiem vairāk nekā decembrī) un 58 procentus Latvijas interneta lietotāju. Seko DELFI grupa, kuras vietnes delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, lietojuši 853 000 un 57 procenti Latvijas interneta lietotāju, kopējai auditorijai pieaugot par tūkstoti.

Rīgas Viļņi mediju grupas vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv apmeklējuši un jauns.lv straumēšanu pagājušajā mēnesī lietojuši 708 000 Real Users un 48 procenti interneta lietotāju, kas ir lielākais pieaugums starp grupām – par 51 000 lietotāju. Tikmēr auditorijai no visām ierīcēm kopā pieaugot par 30 000 Real Users, TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 43 procentus jeb 642 000 Latvijas interneta lietotāju. Pieaudzis arī Mail.ru grupas vietņu mail.ru, ok.ru un vk.com apmeklējums pagājušajā mēnesī, sasniedzot 291 000 un 20 procentus interneta lietotāju, kas ir par 13 000 Real Users vairāk nekā decembrī.

Saskaņā ar gemiusAudience datiem, adQuota tīklā iekļautās interneta lapas pagājušajā mēnesī sasniegušas 1 104 000 un 74 procentus interneta lietotāju. Mobile platformā adQuota tīkla vietnes janvārī sasniegušas 999 000 Real Users, bet PC platformā – 540 000 Latvijas interneta lietotāju.