Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Vai Z paaudze ir lojāla?

Z paaudze informāciju vēlas patērēt ātrāk un pēc iespējas ērtākā veidā!

Aizvien biežāk saistībā ar mārketinga pūliņiem tiek pieminēta Z paaudze, kas nereti vien tiek uzskatīta par vieglprātīgiem, influenceru apsēstiem un tehnoloģiju atkarīgiem, kuri bezmērķīgi dreifē no viena zīmolu uz otru. Bet vai tā tiešām ir?

Par Z paaudzi tiek uzskatīti tie, kas dzimuši no 2001. gada līdz 2015. gadam. Nereti viņi tiek saukti arī par postmillenniāļiem, ko raksturo digitālizācija, Youtube, Tik tok, 24/7 tiešsaiste – viņu socializācijas un audzināšanas procesos tehnoloģijas uzskatāmas par vienu no nozīmīgākajiem aspektiem.

Nereti rodas iespaids, ka Z paaudzei nav vērts pievērsties, jo tie nekad nebūs lojāli klienti, kaut gan patiesībā Z paaudze sastāv no gudriem, prasīgiem un ētiskiem patērētājiem, kuri vēlas lielisku pieredzi.

Kā liecina ārvalstu pētījums, ko veica studentu biedrība, vairums Z paaudzes pārstāvju paliks zīmola klients mūžīgi, ja vien zīmols tiem nodrošināt pozitīvu iepirkšanās pieredzi.

Taču tas nenozīmē, ka ir viegli sasniegt Z paaudzi. Lai nodrošinātu šīs paaudzes lojalitāti zīmolam un piesaistītu viņu uzmanību un atzinību, jāpievērš uzmanību vien dažiem svarīgiem punktiem:

• Veidojiet daudzpusīgu klientu pieredzi – Z paaudze vēlas divvirzienu sarunu ar zīmoliem;
• Iestājieties par kaut ko — 95% aptaujāto norādījuši, ka ir svarīgi, lai zīmols rūpējas par ilgtspējību un vidi.
• Ļaujiet viņiem maksāt, kā viņi vēlas: liela daļa jauniešu ir veikuši pirkumu, izmantojot “pērc tūlīt/maksā vēlāk” vai pa daļām.

Z paaudze ir pirmā, kura mazāk lasa drukātu tekstu un kurai ir vizuāli virzīta pasaules izpratne, līdz ar to mārketinga speciālistiem patiesībā ir ļoti daudzas iespējas uzrunāt šo paaudzi.

Šīs paaudzes pārstāvji galvenokārt izmanto YouTube kā galveno mediju. Aktuāls ir arī Tik tok un Instagram. Viena iezīme, kas jāņem vērā, – viņi informāciju vēlas patērēt ātrāk un ērtāk. Šī paaudze vislabāk reaģē uz attēlu vai video formātu. Ja jūsu zīmols to spēj piedāvāt, tad skaidrs, ka jums ir visas iespējas iegūt lojālus Z paaudzes pārstāvjus.