Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Publicēts interneta vietņu TOP 20

Jūnijā kopējās statistikas topa pirmajā pieciniekā atgriezies portāls tvnet.lv, apmainoties vietām ar sabiedrisko mediju ziņu portālu lsm.lv, kas pagājušajā mēnesī uzrādījis skaitliski lielākos auditorijas kritumus starp topa vietnēm arī datos par atsevišķām platformām, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Apmeklējumā no datoriem vasaras saulgriežu mēnesī gandrīz visas topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus.

Kopējā statistika visās platformās

Kopējās statistikas topā jūnijā ceturtajā pozīcijā atgriezies ziņu portāls tvnet.lv, ko no visām ierīcēm kopā pagājušajā mēnesī apmeklējuši 655 000 lietotāju, kas ir par 14 000 Real Users vairāk nekā maijā. Attiecīgi apmainoties pozīcijām, uz sesto vietu nokritis sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, kas uzrādījis arī skaitliski lielāko auditorijas kritumu starp topa vietnēm – par 103 000 Real Users, sasniedzot 586 000 lasītāju no visām ierīcēm kopā. Kā ierasts topu atklāj delfi.lv ar 884 000 Rel Users, kas ir par 26 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī, tam seko inbox.lv ar 755 000 lietotāju lielu auditoriju un pieaugumu par 12 000 lietotājiem, bet pirmo trijnieku noslēdz jauns.lv ar 684 000 lasītājiem, kas ir par 30 000 mazāk nekā maijā.
Skaitliski ievērojamu auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī uzrādījis arī portāls tv3.lv, kā apmeklējums sarucis par 79 000 Real Users (543 000 lietotāju no visām ierīcēm), un santa.lv, ko pēc ievērojamā pieauguma maijā jūnijā apmeklējuši par 63 000 mazāk lietotāju (486 000 Real Users). Tikmēr skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus uzrādījušas trīs vietnes – par 28 000 lietotājiem pieaugusi portāla 1188.lv auditorija (450 000 Real Users), par 27 000 – portāla bb.lv lasītāju skaits (305 000 Real Users no visām ierīcēm) un vietnes nra.lv apmeklējums (578 000 Real Users), bet par 26 000 pieaudzis vietnes bilesuparadize.lv apmeklējums, sasniedzot 195 000 lietotāju un vienlaikus pakāpjoties par divām pozīcijām uz topa 18. vietu. Jāatzīmē, ka jūnijā topam atkal pievienojusies reģionālā vietne liepajniekiem.lv ar 157 000 Real Users.

Apmeklējumi no datoriem

Statistikā par apmeklējumu no datoriem saulgriežu mēnesī gandrīz visas topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus. No tām skaitliski lielākos – pašmāju vietne lsm.lv un interneta enciklopēdija wikipedia.org – katra par 77 000 lietotājiem, attiecīgi sasniedzot 259 000 un 306 000 lietotāju no datoriem pagājušajā mēnesī. Tikmēr skaitliski pieaugusi vien divu vietņu auditorija – par 12 000 lietotājiem vairāk jūnijā sasniedzis topa līderis Google ar 1 026 000 Real Users no datoriem, bet par 27 000 pieaugusi seb.lv vietnes auditorija, sasniedzot 251 000 lietotāju un topā pakāpjoties par astoņām pozīcijām uz 12. vietu.
Jūnijā topa līderim Google, tāpat kā iepriekš, seko video straumēšanas vietne youtube.com ar 678 000 lietotājiem un facebook.com ar 621 000 Real Users no datoriem. Tāpat kā maijā, ceturtā apmeklētākā vietne no datoriem pagājušajā mēnesī bija inbox.lv ar 551 000 lietotāju un swedbank.lv, ko apmeklējis 471 000 interneta lietotāju. Jāatzīmē, ka topā atgriezusies vietne aliexpress.com, bet topu noslēdz portāls nra.lv un vietne salidzini.lv, katra sasniedzot 197 000 Real Users.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Tāpat kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas kritumu apmeklējumā no mobilajām ierīcēm uzrādījis sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, kā auditorija jūnijā sarukusi par 89 000 lietotājiem, zaudējot arī divas pozīcijas un ieņemot topa piekto pozīciju ar 550 000 Real Users. Tikmēr par pozīciju pakāpies portāls tvnet.lv, ar 638 000 lasītājiem un auditorijas pieaugumu par 12 000 lietotājiem jūnijā ieņemot trešo pozīciju topā. Tāpat kā iepriekšējā mēnesī, līdera pozīcijas saglabā portāls delfi.lv ar 863 000 Real Users, kas ir par 21 000 vairāk nekā maijā, kam seko jauns.lv ar 653 000 lasītājiem (par 28 000 mazāk nekā maijā). Pakāpjoties par pozīciju un jūnijā sasniedzot par 5 000 mazāk lietotāju, ceturto vietu starp topa vietnēm ieņem portāls la.lv ar 601 000 Real Users.

Tāpat kā kopējās statistikas topā, vairākas vietnes uzrādījušas skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus. Pakāpjoties par trīs pozīcijām uz topa sesto vietu, portāls nra.lv jūnijā sasniedzis 540 000 lasītāju, auditorijai pieaugot par 30 000 Real Users. Tādu pašu pieaugumu uzrādījusi arī vietne bb.lv, kas pagājušajā mēnesī sasniegusi 275 000 lietotāju, bet par 26 000 Real Users pieaugusi portāla 1188.lv auditorija (395 000 Real Users). Par 24 000 lietotājiem pagājušajā mēnesī pieaugušas arī vietņu mammamuntetiem.lv un bilesuparadize.lv auditorijas, attiecīgi sasniedzot 186 000 un 146 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm jeb viedtālruņiem un planšetdatoriem kopā.

Bez jau minētajiem, skaitliski ievērojamus auditorijas kritumus, tāpat kā kopējās statistikas topā, uzrādījusi vietne tv3.lv, ko jūnijā apmeklējuši par 78 000 mazāk lietotāju (515 000 Real Users), kā arī vietne santa.lv, kā auditorija sarukusi par 65 000 lasītājiem, salīdzinot ar maiju, sasniedzot 446 000 Real Users. Jūnijā topa vietnēm pievienojies portāls mixnews.lv ar 125 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm.

Dati par mediju grupām

Aizvadītajā mēnesī no mediju grupām visvairāk lietotāju sasniegusi DELFI grupa ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, ko apmeklējuši 914 000 un 61 procents Latvijas interneta lietotāju, kopējai auditorijai pieaugot par 24 000 lietotāju. Tikmēr TVNET grupa jeb dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, jūnijā sasniegusi 797 000 Real Users un 53 procentus interneta lietotāju, kas ir par 14 000 lietotājiem vairāk nekā maijā.

Trešajā pozīcijā starp grupām ierindojas Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu, kas pagājušajā mēnesī sasniegusi 685 000 Real Users un 46 procentus interneta lietotāju, kas ir par 29 000 mazāk nekā maijā. Tikmēr ceturtajā pozīcijā atgriezusies la.lv/ TV24 grupa ar vietnēm la.lv, lrtv.lv un tv24.lv, kas jūnijā sasniegusi 632 000 un 42 procentus interneta lietotāju, kas ir par 21 000 Real Users mazāk nekā iepriekšējā mēnesī, bet mediju grupu topu noslēdz TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju un pagājušajā mēnesī sasniegusi 41 procentu jeb 613 000 Latvijas interneta lietotāju (par 46 000 mazāk nekā maijā).

Saskaņā ar gemiusAudience datiem, adQuota tīklā iekļautās interneta lapas jūnijā sasniegušas 1 120 000 un 75 procentus interneta lietotāju. Mobile platformā adQuota tīkla vietnes pagājušajā mēnesī sasniegušas

1 031 000 Real Users, bet PC platformā – 492 000 Latvijas interneta lietotāju.