Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Septiņas neaizmirstamākās 2016. gada filmu mārketinga kampaņas

Spilgti, drosmīgi un izaicinoši

Noslēdzies vēl viens krāšņiem notikumiem bagāts gads, kas nozīmē, ka ir pienācis laiks atskatīties un novērtēt, kas norisinājies filmu mārketingu pasaulē pēdējo divpadsmit mēnešu laikā.

Kino pasaule aizvadītajā gada skatītājus lutinājusi ar daudzveidīgu piedāvājumu – tādām kā “Bridžitas Džounsas” un “Neatkarības diena” ilgi gaidītājiem turpinājumiem, tāpat bijusi atkal tikšanās ar supervaroņiem, tai skaitā Supermenu, Betmenu, Doktoru Streindžu un citiem.

Tas bija gads, kad dažādās kino mārketinga tendences sāka nostiprināties, tai skaitā, Snapchat kļuva par regulāru platformu, kura iepazīstināja ar gaidāmajiem filmu projektiem, kamēr oficiālās mājaslapas kļuva arvien mazāk nozīmīgas.

Lūk, septiņas 2016. gada neaizmirstamākās filmu kampaņas!

Rogue One: Zvaigžņu karu stāsts

Filmas darbība notiek laikā starp trešo un ceturto Zvaigžņu Karu epizodēm. Uzzinājuši, ka Impērija gatavojas radīt pašu draudīgāko ieroci visā Galaktikā – Nāves Zvaigzni, pretošanās kustība izveido speciālo vienību, kuras slepenās misijas uzdevums ir nolaupīt Nāves Zvaigznes būvniecības plānus. Taču spēku samērs tiek izjaukts tad, kad cīņai pret dumpiniekiem Imperators nosūta vareno Dārtu Veideru.

Filmas treileris nekavējoties piesaistīja lielāko “Zvaigžņu kari” fanu uzmanību. Noliekot uzmanības centrā meiteni ar paziņojumu, ka viņa ir dumpiniece, daudzi ar nepacietību gaidīja filmas iznākšanu, kas atkāpās no zināmajiem “Zvaigžņu karu” sižetiem, vienlaikus turoties pie tradīcijām.

La La Landa: Kalifornijas sapņi

Jau kopš mirkļa, kad muzikālā filma debitēja Venēcijas filmu festivālā, ap to tika sacelta milzīga ažiotāža – kritiķi novērtēja filmu zvaigznes Raienu Goslingu un Emmu Stounu, kas stāsta par diviem māksliniekiem, kas iemīlas Losandželosā. Tas ir stāsts par Holivudu, kas jau nospēlē lielu lomu, lai izsauktu izklaides industrijas un reportieru uzmanība. Bet filmas treileris, kas tika iestudēts muzikālā stilā, bija skaļš pieteikums filmai, kura bija tik pat grezna un spoža savā iznācienā.

Mans draugs nenopietns līķis

Filma, kas savu pirmizrādi piedzīvoja Sandēnsas kinofestivālā, kļuva par absolūtu sensāciju – šī vārda visdažādākajās nozīmēs. Kamēr vieni slavēja filmu par uzdrīkstēšanos un savdabīgo skatījumu uz dzīvi, citi neizturēja līdz tās beigām.

Filma uzreiz piesaistīja savu uzmanību attēlojot sāgas “Harijs Poters” zvaigzni Danielu Redfliku kā mirušu līķi. Pārējā filmas kampaņa balstījās uz filmas treileri un citiem elementiem, kuru mērķis bija parādīt, ka līķis var palīdzēt izdzīvot, ja esi piepeši nonācis uz vientuļas salas. Papildus tam filmas veidotāji noorganizēja preses tūri, kurā Redfliks veiksmīgi iejutās savā filmas tēlā, neizejot no tā ne uz mirkli.

zoolander-1

Zūlanders 2

Kad viens pēc otra tiek nogalināti vairāki pasaulē slavenākie cilvēki – Džastins Bībers un citi, Interpola modes nodaļas īpašā aģente Montana vēršas pēc padoma pie bijušā topmodeļa Dereka Zūlandera, kurš nu jau kādu laiku ir izgājis no modes. Vai viņš sava labākā drauga Hansela kompānijā spēs atklāt vainīgo un triumfāli atgriezties augstās modes virsotnē, kur popularitātes iegūšanai dažkārt pietiek tikai ar vienu selfiju?

Gaidītās komēdijas turpinājums gan sākās vēl pirms filmas iznākšanas – sākot ar starptautisku modes skati, kurā Bens Stillers un Ovens Vilsons parādījās savas filmas tēlos, beidzot ar reklāmām un formālu kampaņu. Tas viss gan nenoveda pie spilgtiem kases ienākumiem, bet kampaņa pēc mārketingu speciālistu domām bija neaizmirstama.

Dedpūls

Kinostudijas “Marvel” un televīzijas kanāla “Fox” izdotā supervaroņu filma “Dedpūls” bija kinoteātru favorīte. Samērā vienkāršā filmas reklāmas kampaņa pierādīja, ka spēks joprojām ir sociālajos tīklos un ar to palīdzību iespējams supervaroņu stāstu padarīt par īstenu sensāciju!

Filmas “Dedpūls” reklāmas kampaņa sākās ar vienu filmas momentuzņēmumu sociālajā tīklā Twitter. Pievēršot uzmanību iepriekš postošajām televīzijas kanāla “Fox” reklāmas kampaņām, “Dedpūls” nestandarta reklāmas kampaņa nospēlēja savu lomu tās panākumos.

Tomēr nevienam nav bijis pārsteigums, ka “Fox” un aktieris Raeins Reinolds, kas atveido titullomu piedzīvojumu filmā “Dedpūls”, izvēlējušies tieši šādu mārketinga kampaņu. Iespējams, tas arī bijis vienīgais iespējamais veids, kā filmu pārdot. Un tomēr milzīgais materiālu apjoms, lai sasniegtu šo mērķi, ir iespaidīgs – neskaitāmi tvīti, fotogrāfijas un atgādinājumi sniedza milzīgu ieguldījumu filmas popularitātei.

Cīsiņu klubs

Holivudas skandalozākais komiķis Sets Rogens piedāvā pirmo animācijas komēdiju pieaugušajiem – “Cīsiņu klubs” par pārtikas neticamajiem piedzīvojumiem lielveikalā – ar šādu pieteikumu vien iespējams izsaukt skatītāju interviju.

Viss sākot no treilera, plakātiem un mājaslapa, kas skaidri norādīja, ka šī animācijas filma nav domāta bērniem, bija mudinājums to apmeklēt un uzzināt, pastāv dzīve ārpus lielveikala un kas notiek ar pārtiku, kad tā nonāk cilvēku virtuvē.

Kapteinis Amerika: Pilsoņu karš

Supervaroņu filmas vienmēr ir izsaukušas lielu uzmanību un Kapteinis Amerika nebija izņēmums. Jaunākā filmas daļa vēsta par laiku, kad Atriebēji tika iejaukti pasaules mēroga incidentā ar graujošām sekām, valdība nolemj izdot likumu par supervaroņu reģistrāciju un kontroli. Saskatot tajā cilvēktiesību pārkāpumus, Stīvs Rodžerss un viņa domubiedri iestājas pret jauno kārtību. Taču, esot vienisprātis ar jauno likumu, Tonijs Stārks nostājas citādi domājošo vadībā.

Filmai jau tā tika paredzēti panākumi, tomēr, ko mārketinga speciālisti atzinuši par lielisku gājienu? Zirnekļa cilvēka parādīšanās otrā treilera beigās bija viens no lielākajiem pārsteiguma momentiem aizvadītajā gadā, kas lika filmu vēlēties redzēt ne tikai Atriebēju faniem, bet arī Zirnekļa cilvēka piekritējiem.