Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Slavenību iesaistīšana – pareizākais veids, kā pārdot?

Kad produktus pērk slavenību nevis kvalitātes dēļ

Nesen dziedātāja Rianna sociālajā tīklā „Twitter” ievietoja attēlu, kurā klausās savu jauno albumu „Anti”. Bildē Rianna ir aplikusi jaunās Dolce & Gabbana austiņas, kas rotātas ar zeltu un kristāla elementiem. Austiņas, kuru cena ir 9000 ASV dolāru, tika izpārdotas 24 stundu laikā.

Biznesa pārzinātājiem tas noteikti nav pārsteigums, jo zināms, ka tā ir pārņemta mārketinga prakse uzņēmumiem sūtīt savus produktus slavenībām un blogeriem, kas tos izreklamē – pārdošanas reitingi pierāda, ka tas darbojas, taču vai tas ir paliekoši?

Šī prakse ir kļuvusi tik masīva, ka slavenības un blogeri tagad nosaka jaunākās modes tendences jauniešu vidū.  Paliekoši panākumi, perfekts produkts, savas auditorijas nodrošināšana un jebkāda ietekme uz to šķiet neuztrauc tirgotājus, ko eksperti uzskata par diskutablu problēmu.

Mūsdienās vairums zīmolu pievērš uzmanību auditorijas sasniegšanai, nevis to ietekmei. Kaut vai paskatoties uz slavenību sociālajiem tīkliem – Riannai ir 55,6 miljoni sekotāju Twitteri, nekur tālu neatpaliek arī sabiedrības dāmas Kima Kardašjana un Kailija Dženera. Šīs slavenības garantē auditorijas sasniegšanu, taču tās nebūvē paliekošu tirdzniecības vietu. Sociālā mijiedarbība „patīk” un komentāri tomēr neparūpējas par pārdošanas rezultātiem – jā, Dolce & Gabbana austiņas ir izpārdotas, taču vai tās tiktu izpārdotas, ja Rianna tos nevalkātu? Vai pārdošana būtu ātrāka vai lēnāka, ja tos valkātu, piemēram, cita slavenība? Eskperti pieļauj, ka vienotas formulas nav un mārketinga uzņēmumus patiesībā nemaz neuztrauc veids, kādā konkrētā produkcija tiek pārdota. Viņuprāt uzņēmumiem daudz vairāk vajadzētu pievērst uzmanību savai mērķauditorijai – lai tiem patiktu produkts viņa paša dēļ, nevis tādēļ, ka to valkā slavenība.

Uzņēmumiem tiek ieteikts izmantot sociālos tīklus, lai dibinātu saikni ar saviem patērētajiem, savāktu līdzīgi domājošus cilvēkus, kuriem ir daudz vieglāk ietekmēt vienam otru, nekā izmantot blogerus, lai tie izvietotu preces.

Ietekmes mārketings būtu atgriešanās ne tikai pie vecā mārketinga modeļa, bet arīdzan iedarbīgs veids, kā iegūt paliekošus patērētājus un nodrošināt ilgtspējīgus uzņēmējdarbības panākumus.

Foto: celebrityabc/https://www.flickr.com/photos/celebrityabc//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/