Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Atskats par interneta izmantošanas tendencēm Latvijā 2021. gadā

Pandēmijas otrajā gadā vidējam interneta lietotāju skaitam mēnesī saglabājoties nemainīgam, pieaugumus uzrāda tendences apmeklējumā no datoriem!

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius apkopojis datus par interneta izmantošanas tendencēm Latvijā 2021. gadā. Pandēmijas otrajā gadā vidējam interneta lietotāju skaitam mēnesī saglabājoties nemainīgam, pieaugumus uzrāda tendences apmeklējumā no datoriem: pieaugusi sasniedzamība jeb Reach, lietotāju skaits gada vidū pieaudzis pat par 120 tūkstošiem, bet lietotāju skaits jaunākajā vecuma grupā pieaudzis par piektdaļu.

Saskaņā ar gemiusAudience datiem, no visām platformām kopā 2021. gada beigās internetu pārlūkoja aptuveni 84 procenti lietotāju, no datoriem aptuveni 66 procenti, bet no mobilajām ierīcēm – t.i. viedtālruņiem un planšetdatoriem kopā – 65 procenti lietotāju. Sasniedzamība no datoriem pieaugusi gada vidū, kad šis rādītājs sasniedzis 70 procentus, kas ir par diviem procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš šajā periodā. Tikmēr Reach no mobilajām ierīcēm augstāko rādītāju sasniedzis pērnā gada sākumā un beigās – 65 procentus –, kas ir tikpat, cik iepriekšējā gada noslēgumā. 2021. gadā vidējais interneta lietotāju skaits Latvijā no visām platformām kopā (t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem) bija 1 400 000 lietotāji jeb Real Users, tāpat kā gadu iepriekš. Vidēji 1 154 000 lietotāji interneta pārlūkošanai izmantojuši datorus, bet 1 113 000 – mobilās ierīces – viedtālruņus un planšetdatorus. 53 procenti visu interneta lietotāju ir sievietes, bet 47 procenti – vīrieši.

Tikmēr, analizējot interneta lietotāju jeb Real Users skaita izmaiņas no dažādām platformām, gemiusAudience dati rāda, ka lietotāju skaits no datoriem no jūnija līdz oktobrim strauji pieaudzis par vairāk nekā 120 tūkstošiem jeb 10 procentiem, atgriežoties 2020. gada sākuma līmenī – vidēji apmēram 1 220 000 lietotāju no datoriem mēnesī, tomēr gada pēdējos mēnešos tas nedaudz samazinājies līdz aptuveni 1 135 000 lietotājiem. Savukārt no mobilajām ierīcēm internetu gada pirmajos piecos mēnešos pārlūkojuši aptuveni 1 125 000 interneta lietotāju ik mēnesi, gada vidū aptuveni 1 100 000 Real Users, bet jau gada beigās šis rādītājs atgriezies pavasara līmenī – ap 1 123 000 Real Users.

Apskatot interneta lietotāju skaita tendences dažādās vecuma grupās, no datoriem pērn lietotāju skaits vecuma grupā no 7 līdz 14 gadiem pieaudzis par 20 procentiem, sasniedzot 152 000 lietotāju pagājušā gada septembrī, ko iespējams saistīt ar attālināto mācību procesu pandēmijas apstākļos un pieaugošo nepieciešamību pēc datora katram skolēnam.

Vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem lietotāju skaits no datoriem pieaudzis par 8 tūkstošiem (149 000 lietotāju), tāpat arī grupā no 25 līdz 34 g.v., sasniedzot 230 000 lietotāju, kamēr par 6 tūkstošiem lietotāju pērn šajā pašā periodā pieaudzis lietotāju skaits vecuma grupā no 35 līdz 44 gadiem (229 000 lietotāju). Tikmēr gados vecāko lietotāju skaits apmeklējumā no datoriem mazliet sarucis – pagājušā gada septembrī internetu no datoriem vecuma grupā no 45-54 gadiem pārlūkoja 198 000 lietotāju (par 2 tūkstošiem mazāk nekā iepriekšējā gadā), bet grupā virs 55 gadiem – 260 000 lietotāju, kas ir par 13 tūkstošiem mazāk nekā šajā pašā periodā gadu iepriekš.

Apmeklējumā no mobilajām ierīcēm – mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem kopā – skaitliski lielākā lietotāju grupa, kas internetu pārlūko no viedtālruņiem un planšetdatoriem, joprojām ir apmeklētāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem – 227 000 lietotāju (par 7 000 mazāk nekā 2020. gadā šajā pašā periodā), kam seko lietotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem – 217 000 Real Users, kas ir par 15 000 mazāk nekā gadu iepriekš. Tikmēr gandrīz nemainīgas lietotāju skaita tendences no mobilajām ierīcēm uzrāda lietotāji vecumā virs 44 gadiem, attiecīgi 189 000 lietotāju vecumā no 45 -54 gadiem un 183 000 Real Users virs 55 gadiem. Savukārt par 13 tūkstošiem lietotāju sarukusi gados jaunākā lietotāju grupa vecumā no 7 līdz 14 gadiem, ko šajā pašā laikā 2021. gadā veidoja 131 000 Real Users, bet par tūkstoti sarucis lietotāju skaits no mobilajām ierīcēm vecumā no 15-24 g.v., kas 2021. gada septembrī bija gandrīz 145 000 Real Users.