Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

H&M jaunā rudens kampaņa apgāž stereotipus par sieviešu izskatu un uzvedību

Stereotipi mārketinga pasaulē? So Old School

1971. gada Toma Džounsa (Tom Jones) hits “She`s a lady” tajā laikā bija to lielībnieku-vīriešu himmna, kas, kā viņiem pašiem likās, bija sev atraduši tādu sievieti, kurai ir “stils un elegance”, bet, un šis ir svarīgi, “kas vienmēr zina savu vietu”.

Protams, šī dziesma patiesībā nemaz nebija par sievieti, bet gan par vīrieti. Par to vīrieti, kas 1971. gadā, kad uzplauka otrais feminisma vilnis, tomēr bija spējis atrast sev dāmu, kura labprātāk ietu ar viņu uz vakariņām, nekā pievienotos strauji augošajai feminisma kustībai.

Tieši tāpēc apģērbu giganta H&M izvēle par labu šai dziemai – jaunai tās versijai dueta Lion Babe izpildījumā – kā kampaņas skaņu celiņam, ir tik ietekmīga.

Proti, H&M ar savu kampaņu ir centies radīt himnnu sievietēm, kura izskan ar klasiskas “sieviešu nīdēju” dziesmas palīdzību, tādā veidā pārdefinējot uzskatus par to, kā sievietēm vajadzētu izskatīties, uzvesties, domāt, kur ir sieviešu vieta sabiedrībā u.tml.

Kampaņas video klipā redzamas vairākas sievietes, kas dara to, ko viņas grib darīt, ģērbj to, ko grib ģerbt un vienkārši dzīvo kā parasti cilvēki, nevis kā sabiedrībā idelaizētas dāmas.

Sieviešu parādīšanai patiesā gaismā nevajadzētu būt feminisma izpausmei, taču ņemot vērā, ka realitāte ir citādāka, ir lieliski redzēt, ka tādas ietekmes brends kā H&M pauž savu nostāju, turklāt tik nepiespiestā veidā.

Avots: http://www.adweek.com/adfreak/hms-stunning-new-ad-subverts-what-you-think-lady-should-look-or-act-173487

Foto: https://www.pinterest.com/pin/62909726024191496/