Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Publiskots maija apmeklētāko vietņu TOP 20

Piecas apmeklētākās vietnes gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā atsevišķi pa ierīcēm saglabājušas savas pozīcijas!

Maijā neuzrādot krasas auditorijas izmaiņu tendences, piecas apmeklētākās vietnes gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā atsevišķi pa ierīcēm saglabājušas savas pozīcijas, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Hokeja un Eirovīzijas mēnesī skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu no datoriem uzrādījis portāls lsm.lv, tikmēr kopējās un mobilās statistikas topiem pievienojusies vietne sportacentrs.com.

Kopējā statistika visās platformās

Kopējās statistikas topu tāpat kā iepriekš atklāj delfi.lv ar 806 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, kas ir par 5 000 lietotājiem mazāk nekā aprīlī, otrajā pozīcijā seko inbox.lv, kuru no datoriem un mobilajām ierīcēm kopā maijā apmeklējuši 751 000 Real Users. Saglabājot aprīļa pozīcijas topā, līdzīgus auditorijas pieaugumus pagājušajā mēnesī uzrādījuši trīs portāli– par 27 000 lietotājiem pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla lsm.lv auditorija, kas ieņem kopējās statistikas topa trešo pozīciju ar 700 000 lietotājiem. Tikmēr par 30 000 lietotājiem vairāk maijā apmeklējuši ziņu portālu tvnet.lv (699 000 Real Users maijā), kas ieņem topa ceturto vietu, bet par 29 000 lasītājiem pieaugusi vietnes jauns.lv auditorija, kas maijā sasniegusi 641 000 lietotāju un noslēdz kopējās statistikas Top 5.

Skaitliski lielāko apmeklētāju pieaugumu – par 50 000 lietotājiem – maijā uzrādījusi laika ziņu vietne gismeteo.lv, kuru apmeklējuši 325 000 interneta lietotāju. Par 35 000 lietotājiem, salīdzinot ar aprīli, pieaugusi arī portāla skaties.lv auditorija. Tikmēr skaitliski lielākos auditorijas kritumus maijā uzrādījusi vietne mammamuntetiem.lv, kuru no visām ierīcēm apmeklējuši par 33 000 mazāk lietotāju, un portāls bb.lv, kura auditorija samazinājusies par 28 000 lietotājiem.

Jāatzīmē, ka hokeja mēnesī maijā kopējās statistikas TOP 20 vietnēm pievienojies sporta jaunumu portāls sportacentrs.com, kuru maijā no visām ierīcēm kopā apmeklējuši 182 000 lietotāju.

Apmeklējumi no datoriem

Datoru topu maijā, kā ierasts, atklāj Google ar 1 012 000 lietotājiem no datoriem (-25 000 Real Users), kam seko Youtube ar 746 000 lietotājiem (-13 000 Real Users), bet Top 3 noslēdz sociālā platforma Facebook, ko maijā no datoriem apmeklējuši 674 000 interneta lietotāju (+26 000). Tāpat kā iepriekšējā mēnesī, arī maijā datoru topa ceturtajā un piektajā pozīcijā seko pašmāju vietnes inbox.lv ar 564 000 lietotājiem (-9 000 Real Users) un delfi.lv ar 518 000 Real Users (par 2 000 mazāk nekā aprīlī).

Lai arī vairāk nekā puse datora topa vietņu, salīdzinot ar aprīļa datiem, uzrādījušas auditorijas kritumus, hokeja un Eirovīzijas mēnesī maijā par 43 000 lietotājiem no datoriem pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla lsm.lv auditorija, kas ir skaitliski lielākais pieaugums starp topa vietnēm, bet par 25 000 lietotājiem vairāk pēdējā mācību gada mēnesī apmeklējuši platformu e-klase.lv. Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī uzrāda saziņas platforma zoom.us, kuras auditorija samazinājusies par 46 000 interneta lietotājiem, par 36 000 lietotājiem samazinājies arī microsoft.com apmeklējums, bet par 32 000 lietotājiem, salīdzinājumā ar aprīli, samazinājusies sludinājumu portāla ss.com auditorija no datoriem.

Jāatzīmē, ka datoru topa 14. pozīcijā ar 257 000 lietotājiem maijā atgriezusies globālā iepirkšanās vietne aliexpress.com, bet 17. pozīcijā ar 243 000 Real Users atgriežas instagram.com, topu pametot vietnēm vid.gov.lv un apollo.lv.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Mobilo ierīču topu maijā ar 790 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm un aplikācijas atklāj ziņu portāls delfi.lv (+2 000 Real Users), kam seko tvnet.lv ar 680 000 lasītājiem, kas ir par 36 000 lietotājiem vairāk nekā aprīlī. Līdzīgu auditorijas pieaugumu – par 39 000 Real Users – maijā uzrādījis arī portāls lsm.lv, kuru no mobilajām ierīcēm apmeklējuši 643 000 lietotāju. Tāpat kā aprīlī ceturto pozīciju ieņem portāls jauns.lv ar 590 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm (+22 000 Real Users), bet Top 5 noslēdz la.lv ar 544 000 lasītājiem (+12 000 Real Users).

Tāpat kā kopējā statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu – par 56 000 Real Users – uzrādījusi laika ziņu vietne gismeteo.lv, kuru siltajā maijā no mobilajām ierīcēm apmeklējuši 253 000 lietotāju. Par 33 000 apmeklētājiem pieaugusi arī ziņu un izklaides portāla skaties.lv auditorija, maijā sasniedzot 533 000 lietotājus no mobilajām ierīcēm un topā pakāpjoties par vienu pozīciju uz 6. vietu. Tikmēr nelielus auditorijas kritumus no mobilajām ierīcēm maijā uzrādījušas vien dažas no topa vietnēm – par 17 000 lietotājiem, salīdzinot ar aprīli, pagājušajā mēnesī samazinājusies portāla santa.lv auditorija, par 12 000 mazāk lietotāju apmeklējuši vecāku portālu mammamuntetiem.lv, bet par 11 000 kritusies izklaides portāla spoki.lv auditorija.

Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī mobilo ierīču topa vietnēm 16. pozīcijā pievienojusies vietne sportacentrs.com ar 148 000 lietotājiem no mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem, bet topa 18. pozīcijā topam pievienojas portāls mixnews.lv ar 123 000 lasītājiem maijā.

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, maijā 55,35 procentus jeb 823 000 Latvijas interneta lietotāju sasniegusi TVNET grupa jeb dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, kas ir par 16 000 Real Users vairāk nekā aprīlī. Tikmēr DELFI mediju grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, kopējai auditorijai salīdzinot ar aprīli sarūkot par tūkstoti, sasniegusi 54,55 procentus Latvijas interneta lietotāju jeb 811 000 Real Users, kas apmeklējuši grupas vietnes.

Tāpat kā iepriekš, trešo pozīciju starp mediju grupām ieņem Rīgas Viļņu mediju grupa, kas maijā sasniegusi 641 000 Real Users jeb 43 procentus lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu, kopējai auditorijai, salīdzinot ar aprīļa datiem, pieaugot par 29 000 lietotājiem. Tikmēr TV3 mediju grupa, kura aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 38 procentus jeb 568 000 Latvijas interneta lietotāju (par 19 000 Real Users mazāk nekā aprīlī), bet Mail.ru grupas vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 316 000 un 21 procentu interneta lietotāju (-9 000 lietotāju).