Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Pierādīts, ka Google spēj ietekmēt vēlēšanu rezultātus

Google meklētājprogrammas uzrādītie rezultāti formē interneta lietotāju viedokli

Amerikāņu zinātnieks – sociologs Roberts Epsteins aizvadīja virkni eksperimentu, kā rezultātā pierādīja, ka Google  meklētājs ir spējīgs ietekmēt ASV prezidenta vēlēšanu rezultātus, ziņo biznesa žurnāls Forbes.

2000 eksperimenta dalībnieku uzrādīja skaidru tendenci – lielākoties Google  meklētāja lietotāji atver tikai pirmās divas interneta saites, kas parādās, ievadot meklējamos atslēgas vārdus.

Sociologs ar nolūku izmainīja meklētājprogrammas uzrādītos rezultātus, un izrādījās, ka 80 % respondentu mainījuši savu viedokli, balstoties uz informāciju, kas atrodas meklētāja uzrādīto rezultātu top pozīcijās.

Otrajā meklēšanas rezultātu lapā ielūkojas vien desmitā daļa no meklētājprogrammas lietotājiem.

Šie fakti likuši zinātniekiem secināt, ka Google  spēj manipulēt ar interneta lietotāju uztveri, kā arī ietekmēt  lēmumu pieņemšanu.

Foto: T W I N K A/https://www.flickr.com/photos/twinkabauter//https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/