Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Starbucks brendings atkal saskaras ar sabiedrības kritiku

Zīmolu apsūdz "karošanā" ar Ziemassvētkiem

Kafijotavas Starbucks piedzīvo jaunus pārmetumus no klientu puses. Zīmols atkārtoti tiek vainots pie “cīņas ar Ziemassvētkiem”. Par neapmierinātības iemeslu šoreiz kalpojuši cepumi polārlāču formā. Sarkanā šalle, kas rotājas ap lāču kaklu, daudziem atgādina ko vardarbīgu – proti, ievainojumu.

Sākotnēji fotoattēls ar cepumiem tika publicēts portālā Reddit, taču neilgā laika posmā ziņa guva lielu popularitāti arī sociālajos tīklos. Neparasti ir tas, ka “lāču” cepumi jau vairākus gadus nav pārdošanā, tie bija daļa no 2010. gada svētku kampaņas. Šogad kompānija radījusi ingvera cepumus sniegavīru un cilvēciņu formā.

Starbucks ne pirmo reizi saskaras ar “Ziemassvētku aizstāvju” kritiku. 2014. gadā patērētāji neizprata minimālistisko svētku kafijas krūzīšu dizainu, kas nebija rotāts ar spīguļiem un Ziemassvētku simboliku. Savukārt šogad sarkano krūzīšu kampaņa pārvērtās īstenā skandālā – patērētāji paziņoja, ka kafijotavas cenšas “karot” ar Ziemassvētkiem, izvairoties no šo svētku tradicionālajiem elementiem.

“Mūsu pamatvērtības ir integrācijas un dažādības kultūras attīstība. Katru gadu svētku laikā mēs tiecamies saviem klientiem nodot to sajūtu, kas iedvesmota no sezonas gara. Mēs turpinām savu kampaņu, un gaidām mūsu kafijotavās visdažādāko uzskatu un reliģiju pārstāvjus,” toleranti šo situāciju komentēja Starbucks pārstāvji.

Šī situācija atspoguļo, cik vienkārši sabiedrībā iemīlēts un idealizēts zīmols acumirklī var kļūt par kritikas objektu, taču pozitīvi ir tas, ka kompānija turpina sekot savai ideoloģijai un godam attaisno savu izvēli. Šāda cīņa ir pa spēkam tikai zīmolam ar spēcīgu identitāti.

Foto: Tom Page/https://www.flickr.com/photos/tompagenet//https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/