Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Vai filmām vienmēr ir vajadzīgs izcils mārketings?

Kas ir vissvarīgākais stāstā? Sižets, stāsta kulminācija vai fināls? Vai arī tas drīzāk ir galvenais varonis, kurš mūs kā skatītājus ievelk izdomātajā stāstā?

Ja mēs koncentrējamies uz “varoņiem”, kuri bieži vien jau tiek izcelti reklāmkadrā, lielajiem Holivudas producentiem patīk šīm lomām algot pazīstamus aktierus, kuriem ir noteikts tēls mērķa grupā.

Iepriekšējos gados, kad skatītāji redzēja Silvestru Staloni vai Dveinu Džonsonu, uzreiz zinājām, ko sagaidīt. Tas ir līdzīgs stāsts ar tādiem raksturīgiem aktieriem kā Brūss Viliss un Rovans Atkinsons. Var teikt, ka filmas daudzos gadījumos netiek pārdotas ar vērienīgu mārketinga kampaņu, bet gan ar “seju”. Neskatoties uz to, slavens aktieris kā varonis negarantē panākumus.

Piemēram, ja savā filmā nolīgstat tādu zvaigzni kā Mets Deimons, jums ir jābūt gatavam sižetam, kas ir šī varoņa veida cienīgs. 1998. gada “Rounders” bija tāds darbs, kurā viss lieliski sader kopā. Tas izraisīja lielo pokera ažiotāžu 20. gadsimta beigās un tas bija laiks, kad gandrīz nebija digitālo kazino.

Citas zvaigznes arī izraisīja īstu uzplaukumu ar savām lomām. Tostarp Džonijs Deps ar perfekto sniegumu filmā “Karību jūras pirāti”. Nekad agrāk karnevāla pasākumos nav bijis tik daudz pirātu kā laikos, kad filmu sērija bija aktuāla.

Filmu, kas tieši ietekmē reālo dzīvi visā pasaulē, var saukt par pilnīgu veiksmi. Tas savukārt rada bezmaksas reklāmu, kas darbojas gadiem, dažreiz gadu desmitiem vēlāk. Jāatzīst, ka šādi tiešie trāpījumi ir reti un tos nevar droši plānot. Bet pamatrecepte ir atrast neaizmirstamu varoni, kuru cilvēki iemīļos īpašā veidā.

Šādam varonim pat nav jābūt simpātiskam, kurš iztur visu filmu vai vairākas seriāla sezonas. To var redzēt leģendārajā Valterā Vaitā seriālā “Breaking Bad”, kas ir harizmātisks tēls tieši tāpēc, ka viņš pārvēršas par absolūtu nelieti.

Turklāt šajā seriālā var labi redzēt, cik svarīgi ir izveidot ticamus sekundārus varoņus un veidot no tiem “mazos varoņus”. Tieši tāpēc katra epizode patiešām atdzīvojas! Tas arī deva producentiem iespēju izveidot veiksmīgu priekšvēsturi, parādot krimināladvokāta Saula Gudmena aizmugures stāstu. Šis puisis patiesībā ir pietiekami interesants, lai otrreiz aizvestu skatītājus ceļojumā cauri 6 pilnām sezonām.

Tātad, viena lieta saplūst ar otru, varoņi piesaista skatītājus no filmas uz filmu, no seriāla uz seriālu. Un šādi varoņi pat neprasa veidot mārketinga kampaņu, jo paši par sevi ir reklāma.