Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

COVID-19 uz visiem laikiem ir mainījis B2B pārdošanu

Jaunā iepirkšanās ir uz palikšanu!

COVID-19 pandēmija ir uz visiem laikiem mainījusi B2B (business-to-business) modeli un likusi pārdevējiem masveidā pāriet uz digitālo formātu. Tas, kas sākās kā reakcija uz krīzi, tagad ir kļuvis par jauno “normālo” un lielā mērā ietekmē arī to, kā nākotnē tiks veikti darījumi.

B2B, kas koncentrējas uz pakalpojumiem, produktiem un izejvielām, kas citiem uzņēmumiem nepieciešami savas darbības nodrošināšanai un produktu ražošanai, mainījies tāpat kā jebkura cita iepirkšanās forma.

Arvien vairāk pētījumu rāda, ka digitālā iepirkšanās ir uz palikšanu. Tā, piemēram, Luminor pērnā gada nogalē veiktā uzņēmēju aptauja liecina, ka kopumā Latvijas uzņēmēji bijuši aktīvāki, pārorientējot biznesu uz digitālo vidi. Latvijā interneta tirdzniecību uzsācis katrs piektais, bet Lietuvā un Igaunijā – vien katrs desmitais uzņēmums.

“Pandēmijas apstākļos uzņēmēju vēlmi mainīties un pielāgoties veicināja nepieciešamība turpināt darbu un būt sasniedzamiem saviem klientiem,” norāda Artūrs Budkēvics, Luminor E-komercijas un karšu risinājumu vadītājs.

Gan B2B pircēji, gan pārdevēji dod priekšroku jaunajai digitālajai realitātei. Pat pēc noteiktu tirdzniecības vietu atvēršanas, liela daļa pircēju saglabājuši attālināto iepirkšanos ar iespēju saņemt preci ar kurjeru, pakomātu vai pašiem izņemot to uz vietas veikalā.

Šobrīd pašapkalpošanās un attālināta mijiedarbība pircējiem ir atvieglojusi informācijas iegūšanu, pasūtījumu veikšanu un pakalpojumu organizēšanu. Liela daļa B2B pārdevēju mijiedarbības ir pārgājušas uz digitālo darbību, un tieši to vēlas klienti.

Lai arī var teikt, ka B2B pārdošanas vadītāji ir “spiesti” ieviest digitālo pieredzi, reaģējot uz plaši izplatītajiem ierobežojumiem COVID-19 dēļ, to vidū arī arvien vairāk pieaug pārliecība, ka digitālā pieredze ir pareizais ceļš. Proti, pāreja uz virtuālo pārdošanu var palīdzēt tirdzniecības organizācijām samazināt izmaksas par apmeklējumu, paplašināt sasniedzamību un ievērojami uzlabot pārdošanas efektivitāti.