Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

“Dārgāk ne vienmēr ir labāk!” Kā tirgotāji var iegūt kvalitatīvus datus ar nelielu pētniecības budžetu

Pareizie jautājumi, stratēģiski ieguldījumi, metodikas klāsts un izcils mācību plāns – veids kā veikt efektīvu un lietderīgu izpēti!

Daļa ekspertu uzskatu, ka tirgus izpēte šobrīd atrodas krustcelēs – izpratne par patērētāju vajadzībām ir svarīgāka nekā jebkad iepriekš, jo to uzvedība, it īpaši pēc Covid-19 notikumiem, ir mainījusies. Vienlaikus izmaksu spiediens veicina budžeta samazināšanu pētniecības jomā.

Tajā pašā laikā tas nenozīmē, ka ekspertiem un tirgotājiem nav iespēja iegūt kvalitatīvu ieskatu patērētāju vajadzībās pat tad, ja pētījuma veikšanai nākas savilkt finansiālās jostas. Galvenais ir labi plānota stratēģija un skaidri jautājumi, uz kuriem iespējams iegūt precīzas atbildes.

Var teikt, ka ir iespējams iegūt labu ieskatu arī ar nelielu budžetu, taču tam nepieciešama patiešām laba plānošana.

Šai plānošanai būs nepieciešama gan labi pārdomāta stratēģija, kurā izklāstīts zīmolam svarīgais, gan arī stratēģiskas investīcijas instrumentos, kas ļaus nodrošināt iespējas tādās jomās kā automatizācija un datu vākšana.

Ieguldot šajos rīkos, piemēram, koplietošanas portālos un klientu kopienās, iespējams, būs nepieciešams lielākas izmaksas, taču laika gaitā tiks radīti ietaupījumi un efektivitāte. Līdzīgi darbojas plāns ar ilgtermiņa perspektīvām visa gada laikā, kas var novest pie tikai pāris lieliem pētniecības projektiem, kas būs dārgāki par mazākiem projektiem, bet ietvers vairāk informācijas.

Vispirms ir jāizveido plāns nepieciešamajam pētījumam, skaidri jānosaka prioritātes, kurās jāiegulda, un pēc tam jānosaka stratēģiski ieguldījumi tajās lietās, kas padara, piemēram, piegādi daudz lētāku, ātrāku un labāku.

Tā pat nav nepieciešams liels budžets, lai izveidotu fenomenālu, efektīvu TV reklāmu. Šī plānošana, šīs stratēģiskās izvēles, spēja domāt uz priekšu un pareizā jautājuma iegūšana, izmantojot pareizos informācijas avotus un pēc tam pareizo biznesa lietojumprogrammu, patiešām ir atslēgas triks!

Daļa tirgotāji jauc dārgu pētījumu ar labu pētījumu. Dažas no labākajām atziņām nāk no lētākās aktivitātes, kas ir patiešām labi plānota, savlaicīga, precīza un komercializēta! Dārgāks ne vienmēr ir labāks!

Tomēr tas nenozīmē, ka pētniecības budžeta samazināšanās zīmolu vidū nav nopietns iemesls bažām. Tirgus izpētei veltīto investīciju kritumu ir pastiprinājusi Covid-19 pandēmija, lai gan šis patiešām ir laiks, kad no jauna nepieciešams izprast klientu vajadzības.