Ikviens uzņēmējs noteikti ir aizdomājies par mārketinga aktivitāšu nozīmi sava biznesa attīstībā, kā arī centies izprast, kādēļ mārketinga un reklāmas aģentūru piedāvājumu izcenojumi ir tik atšķirīgi. Protams, iemesls ir loģiski izsverams – runa ir par kvalitāti, aģentūras pieredzi un reputāciju, taču vai zīmola un komunikācijas plāna izstrādes augstā cena nozīmē arī augstu kvalitāti un efektivitāti? Lielākoties – jā!
Svarīgākais jautājums, uz kuru, izstrādājot zīmolu, uzņēmējam ir jāspēj nešaubīgi atbildēt – ko es vēlos ar to pateikt un ar kādiem izteiksmes līdzekļiem to panākšu? Šajā posmā ir svarīga precīza mērķauditorijas noteikšana un efektīvāko komunikācijas instrumentu izvēle tās mērķtiecīgai sasniegšanai. Dažkārt uzņēmējam pašam mērķis ir skaidrs un nepārprotams, taču izvēlētā komunikācijas stratēģija nespēj nodot vēlamo vēstījumu – ļoti svarīga ir auditorijas izpēte un tās paradumu analīze, kas arī ir profesionālākais veids sava komunikācijas plāna izstrādei. Tas prasa profesionālu pieeju, laiku un, protams, līdzekļus, kas arī rada šķietami augsto pakalpojuma cenu.
Alberta Uzņēmumu Grupa nekad nav baidījusies būt atšķirīga un tikt kritizēta par konsultāciju augsto izcenojumu, jo mēs zinām, ka tam ir savs pamatots izskaidrojums. Pieredze nāk ar gadiem ilgu darbu, panākumiem un sakāvēm, kā arī atziņām, kas patiesībā nav izsakāmas naudas vērtībā, tādēļ savu pakalpojumu mēs vērtējam attiecīgi ieguldītajai enerģijai. Konsultācija, kas satur konkrēta zīmola analīzi un ieteikumus veiksmīgas komunikācijas stratēģijas izstrādei ir vērtējama kā individuāls un ekskluzīvs pakalpojums.
Mēs apzināmies savu vērtību un aicinām arī uzņēmējus tiekties pēc augstas kvalitātes, nevis izdevīgākās cenas.
P.S. Izlasot savu blogu (jā, izlasot, jo parasti pats tos nerakstu, tikai dodu virzienu) tomēr prasās kāds piemērs, lai lasītājs labāk saprastu, par ko ir runa. Pirms kādiem 7-8 gadiem pie aģentūras vērsās uzņēmējs, lai sāktu piedāvāt vietējā tirgu jaunu pārtikas produktu, kas ražots Lielbritānijā. Toreiz vēl manām konsultācijām nebija noteiktas cenas un tā sanāca, ka gan manus padomus šis uzņēmējs neņēma vērā, gan arī, protams, par sniegto pakalpojumu es nesaņēmu ne santīmu. Arī produkts Latvijas tirgū neiedzīvojās.
Gāja laiks… Pēc apmēram 3-4 gadiem šis uzņēmējs pie apvāršņa parādījās vēlreiz un ar divām atziņām: a) par savu kļūdu, ka nebija ieklausījies piedāvātajā mārketinga, precīzāk – produkta pozicionējuma, risinājumā; b) bija gatavs norēķināties par iepriekšējo konsultāciju un uzreiz par nākamo, jo bija radusies jauna biznesa ideja. Deal!
Un apmēram 2-3 dienu laikā tika radīts jaunā biznesa nosaukums, logo skice, produktu pozicionējums, pārdošanas un cenu politika (tātad, protams, tika analizēts konkurentu piedāvājums!) u.c. ar ieiešanu tirgū saistītie jautājumi. Šis bizness veiksmīgi darbojas vēl šobrīd, kuru visi pazīst kā “Norvēģu Kamīni”.
Sakritība? Iespējams. Bet varbūt arī nē…