Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Apskats par 2022. gada apmeklētākajām vietnēm

Pagājušā gada tops datos par apmeklējumu no visām ierīcēm kopā bijis mainīgs – atsevišķos mēnešos uzrādot skaitliski līdzīgas auditorijas, topa vietnes pirmā piecinieka ietvaros aktīvi mainījušās pozīcijām, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais 2022. gada gemiusAudience TOP 20 vietņu apskats. Pakāpeniski pieaugot vietnes auditorijai, no devītās līdz piektajai pozīcijai topā gada laikā pakāpies portāls tv3.lv, bet gada stabilākā topa vietne ir 1188.lv, kas nemainīgi saglabājusi 11. pozīciju.

Apmeklējumā no visām ierīcēm – datoriem, viedtālruņiem un planšetdatoriem – kopā, pagājušā gada apmeklētāko interneta vietņu TOP 20 pirmā piecinieka vietnes gada garumā aktīvi mainījušās pozīcijām no otrās līdz piektajai vietai, gada noslēgumā vietām samainoties arī topa līderiem. Teju visa 2022. gada garumā, izņemot gada pēdējo mēnesi, līdera pozīcijā noturējās ziņu portāls delfi.lv, kas gada griezumā lielāko auditoriju no visām ierīcēm kopā sasniedza pērnā gada oktobrī – 901 000 Real Users, janvārī iesākot gadu ar 833 000 lietotājiem.

Tikmēr deviņus gada mēnešus saglabājot otro pozīciju topā, vien februārī un augustā nokrītot uz trešo vietu kopējās statistikas topā, gadu līdera pozīcijā noslēdza vietne inbox.lv ar gada garumā lielāko apmeklējumu – 873 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā.

Par trešo līdz piekto vietu visa gada garumā cīnījās pat piecas vietnes – tvnet.lv, jauns.lv, lsm.lv, la.lv un tv3.lv. Visvairāk lietotāju – 799 000 Real Users – sasniedzot pagājušā gada augustā un otrreiz pēc februāra ieņemot otro pozīciju topā, portāls tvnet.lv janvārī, martā, jūlijā un septembrī bija trešā apmeklētākā vietne, bet aprīlī, jūnijā un gada pēdējos trīs mēnešos topā ieņēma ceturto vietu.

Tikmēr sešus mēnešus pērn trešā populārākā vietne bija portāls jauns.lv, kas gadu noslēdza ar 759 000 lietotājiem, sasniedzot gada griezumā lielāko vietnes auditoriju. Gadu iesākot ceturtajā pozīcijā, ko saglabāja arī martā, jūlijā, augustā un septembrī, kopējā auditorija kopš janvāra pieaugusi par 53 000 lietotājiem.

Kara sākums Ukrainā iezīmēja auditorijas pieaugumus februārī un martā vairākām topa ziņu vietnēm. Janvāri iesākot piektajā pozīcijā, bet gadu noslēdzot septītajā, savu lielāko auditoriju gada griezumā sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv sasniedza februārī – 731 000 lasītāju no visām ierīcēm kopā, kad pakāpās uz ceturto vietu topā, taču piecus mēnešus pērn portāls bija sestais apmeklētākais. Vietne la.lv, gada griezumā lielāko auditoriju sasniedza pērnā gada martā – 667 000 Real Users – un gadu iesāka sestajā pozīcijā, gada vidū pakāpās uz piekto pozīciju, bet atsevišķos mēnešos bija septītajā vietā. Arī portāls nra.lv visvairāk lasītāju sasniedza pagājušā gada martā, kad to apmeklēja 640 000 lasītāju. Pārsvarā ieņemot astoto pozīciju starp vietnēm, janvārī, martā un jūnijā nra.lv pakāpās uz septīto vietu, bet gadu noslēdza kā devītais populārākais portāls.

Uzrādot pakāpenisku lietotāju pieaugumu ik mēnesi no maija līdz augustam, kā arī no oktobra līdz decembrim, savu lielāko auditoriju ziņu vietne apollo.lv sasniedza 2022. gada februārī – 592 000 lasītāju no visām ierīcēm kopā, visu gadu starp topa vietnēm ieņemot 8. līdz 10. pozīciju, bet februārī pakāpjoties uz 7. vietu topā. Starp topa vietnēm pagājušā gada lielāko auditorijas izaugsmi uzrādījis portāls tv3.lv. 2022. gadu vietne iesāka topa 9. pozīcijā ar 549 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, bet noslēdza kā piektā populārākā vietne gan novembrī, gan decembrī, gada pēdējā mēnesī sasniedzot lielāko auditoriju gada garumā – 671 000 Real Users.

Deviņus no divpadsmit gada mēnešiem topā ieņemot 10. vietu, maijā, jūnijā un oktobrī uz 9. pozīciju pakāpās vietne santa.lv, kas visvairāk lietotāju sasniedza pērn maijā, kad vietni apmeklēja 549 000 lasītāju. Savukārt nemainīgi 11. pozīcijā visu 2022. gadu bija portāls 1188.lv, kas liecina par stabilu vietnes aktualitāti tās auditorijai – no februāra līdz augustam portāls pakāpeniski sasniedza gada griezumā lielāko apmeklējumu – 479 000 Real Users.

Bez jau nosauktajiem, visu gadu topā bija vēl sešas vietnes – tiesību aktu skaidrojumu portāls lvportals.lv, kam gada veiksmīgākais mēnesis bija janvāris, kad vietni apmeklēja 333 000 Real Users, vietne spoki.lv, kas lielāko auditoriju sasniedza novembrī – 339 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā. Tāpat starp TOP 20 vietnēm visu 2022. gadu varēja atrast arī portālu bb.lv, kam veiksmīgākais mēnesis pērn bija augusts ar 344 000 lietotājiem, bet likumdošanas vietne likumi.lv visvairāk lietotāju sasniedza novembrī – 283 000 Real Users no visām ierīcēm. Tikmēr sezonālās tendences atstāja ietekmi uz meteoroloģijas portāla gismeteo.lv apmeklējumu, kam vasaras mēneši, kā ierasts, bija apmeklējuma ziņā veiksmīgāki – jūlijā vietni apmeklēja 306 000 lietotāju, bet vecāku portāls mammamuntetiem.lv pērn visvairāk lietotāju sasniedza oktobrī – 227 000 Real Users.

Janvārī, februārī, kā arī otrajā pusgadā starp topa vietnēm ierindojās arī reģionālais portāls liepajniekiem.lv, kā auditorija no septembra pakāpeniski auga, līdz sasniedza 226 000 lietotāju novembrī, kas ir gada griezumā augstākais rādītājs. Tikmēr kultūras un izklaides pasākumu biļešu iegādes vietne bilesuparadize.lv Top 20 populārākajām vietnēm pievienojās aprīlī, maijā, jūnijā, jūlijā un decembrī, visvairāk lietotāju sasniedzot jūnijā, kad vietni apmeklēja 195 000 Real Users. No septembra kopējās statistikas topa vietnēm pievienojās andelemandele.lv, decembrī sasniedzot lielāko apmeklējumu – 220 000 Real Users.

Mediju grupu topā stabili trešajā pozīcijā visu pagājušo gadu bija Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu. Tikmēr TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām janvārī un augustā bija lielākā pēc sasniegto Real Users skaita, bet pārējos gada mēnešos līderu pozīcijas ieņēma DELFI grupa ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju. Par pozīciju starp grupām gada garumā cīnījās arī TV3 un la.lv/ TV24 grupas – maijā, jūlijā, augustā, kā arī no oktobra līdz decembrim ceturtā starp grupām bija TV3 grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pārējos gada mēnešos ceturto pozīciju atdodot la.lv/ TV24 mediju grupai ar vietnēm la.lv, lrtv.lv, tv24.lv, kam decembrī tika pievienots vēl viens portāls – grani.lv.

Jāatzīmē, ka aplūkojot datu tendences 2022. gada periodā starp augustu un septembri, jāņem vērā izmaiņas pētījuma metodoloģijā, kas daļēji ietekmēja portālu auditorijas izmaiņas – proti, gemiusAudience pētījumam Latvijā tika uzlabota pētījuma metodoloģija un notika pāreja uz Constant Panel, kas ne tikai pielāgoja esošajām tehnoloģijām Real Users aprēķinus, bet arī izmainīja Reach jeb sasniedzamības kalkulāciju – šobrīd sasniedzamība katrā platformā tiek aprēķināta pret kopējo interneta lietotāju skaitu visās platformās. Metodoloģijas izmaiņas ietver arī samazinātu varbūtību datu kalkulācijas kļūdai, atrisinātu panelistu rotācijas problēmu, kā arī labāku rezultātu konsekvenci.

Kopš 2022. gada sākuma mediju vidū pastāv dažāda pieeja, kā tehniski tiek risināts jautājums par personas datu apstrādi un sīkdatņu, t.sk., arī Gemius mērījuma kodu izsaukšanu pirms lietotāja piekrišanas loga, tādējādi mediji, kas šobrīd ievēro t.s. “stingro” pieeju, t.sk., inbox.lv, tvnet,lv, apollo.lv, spoki.lv, lsm.lv, bilesuparadize.lv, Gemius datos zaudē nelielu daļu auditorijas. Ietekmētais datu apjoms, par ko nav iespējams iegūt informāciju auditorijas mērījumu nolūkiem, mēnesī ir vidēji 4-7% no portālu ikmēneša datu plūsmas (lapu skatījumiem). Šie lapu skatījumi tiek ieskaitīti datos par lapu skatījumiem, taču nav iespējams noteikt, cik procenti tas ir no katra portāla auditorijas. No 2023. gada 1. februāra gemiusAudience pētījumā reģistrētajām lapām vienoti jāpilda GDPR ierobežojumi, proti, vietnēm jāievieš Gemius rekomendācijas, lai mērījumi netiktu ieskaitīti pirms piekrišanas vadības platformas loga.