Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Sociālās tīklošanās vietne izmanto aptaujas, lai sniegtu lietotājiem individuālu pieredzi

Facebook pierāda, ka vēlas, lai tā lietošana ikvienam kļūtu saistošāka un personiskāka

Vakardien (1.02.) publicētā bloga ierakstā pasaules lielākās tiešsaistes sociālās tīklošanās vietnes Facebook programmētāji Čengs Zangs (Cheng Zhang) un Si Čens (Si Chen) paziņojuši, ka veids, kādā jaunumi – “like”, klikšķi, komentāri, “share” – parādās mūs laika joslā (time line), ne vienmēr ir tāds, kādu lietotāji to vēlas.

Proti, Facebook lūdza vairāk nekā 10 000 lietotājus novērtēt ikdienas pieredzi, lietojot portālu un sniegt atgriezenisko saiti par vēlamajiem uzlabojumiem. Veiktā pētījuma laikā lietotāji tika aicināti piecu zvaigžņu skalas ietvaros novērtēt dažādu tēmu un tipu rakstu, video, sludinājumu u.c. jaunumu vēlamību savā laika joslā.

Ņemot vērā, ka, lai noteiktu, ko lietotājs redzēs savā laikā joslā, Facebook izmanto algritmu, kas balstīts uz konkrētā lietotāja aktivitāti, jaunie algoritma uzlabojumi, kas veikti, balstoties uz iepriekš minētā pētījuma rezultātiem, ļaus tam noteikt kādā mērā lietotājs konkrēto jaunumu ne tikai vēlas redzēt, bet arī iesaistīties tā piedāvātajās aktivitātēs – ziedot, balsot, doties uz pasākumu, koncertu, sporta spēli… Iespējas ir neierobežotas! Paredzēts, ka tādā veidā Facebook lietošana ikvienam kļūs saistošāka un personiskāka.

Neminot nemaz to, ka izdevīgi tas būs arī publicētājiem un tiem, kas pelna no “klikšķu skaita”

“Pētījuma gaitā skaidri izkristalizējās tendence – lietotāji savu ikdienas pieredzi vērtē daudz augstāk, ja jaunumi, kas parādās laika joslā atbilst tiem, ko lietotājs varētu gan atzinīgi novērtēt, gan iesaistīties to attīstībā, sekojot līdzi attīstībai,” ir pārliecināti abi programmētāji.

Paredzams, ka uzņēmēji un citi aktīvisti, kas Facebook izveidojuši sava uzņēmuma vai produkta lapu, iespējams novēros nelielu kritumu, ja lietotāji tādu vai citādu iemeslu dēļ šādu informāciju novērtējuši zemāk. Šādā gadījumā viss ir atkarīga no lapas īpašnieka un tā, cik labi viņš pazīst savus klientus un spēj savu produktu pielāgot nepārtraukti mainīgajām interesēm.

Foto: https://www.flickr.com/photos/132604339@N03/https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/