Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kā “Netflix” maina pasaules izklaides industriju

No seriāliem un filmām līdz videospēlēm!

Kopš filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platforma “Netflix” pirmo reizi sāka paplašināšanos visā pasaulē (2016. gadā), tā pārrakstīja globālās izklaides rokasgrāmatu – no seriālām un filmām līdz videospēlēm.

Globālie hitu seriāli un filmas savulaik gandrīz visas tika veidotas Holivudā un eksportētas starptautiskā mērogā. Bet tagad, pateicoties “Netflix”, filmas un seriāli no Spānijas, Indijas, Brazīlijas un Korejas, ko parasti neredzējām uz kino ekrāniem, atrada milzīgu auditoriju visā pasaulē.

“Netflix” formula, lai uzplauktu starptautiskā mērogā, izrādījās pareiza – kompānija rādīja tādas masveida tirgus programmas kā, piemēram, “Stranger Things”, “Lupin”, “Money Heist” un “Sacred Games”.

Šāda stratēģija palīdzēja straumēšanas pakalpojumam palielināt savu klientu bāzi līdz 209 miljoniem apmaksātu abonentu visā pasaulē. Kaut vai ieejot “Netflix” un paskatoties seriālu piedāvājumā, redzams, ka “Netflix” ir pārorientējis savu vadību ap savu jauno globālo modeli.

Straumēšanas uzņēmums, kuru līdzdibināja tehnoloģiju uzņēmējs Rīds Hastings, 2020. gadā paaugstināja satura vadītāju Tedu Sarandosu līdzdirektora amatā, kas nostiprināja satura nozīmi organizācijā. Tikmēr Bella Bajaria, kas bija atbildīga par starptautisko televīziju, kas nav angļu valoda, pārņēma TV biznesa vadības grožus, un produktu vadītājs Gregs Pīters uzņēmās papildu pienākumus, pievēršoties globālo komandu sadarbībai. Uzņēmums ir izveidojis arī elites komandu, kurā ir 23 starpnozaru vadītāji, lai palīdzētu pieņemt lielākos lēmumus.

Tik lielai veiksmei ir arī sekas. Proti, “Netflix” šobrīd saskaras ar lielāku konkurenci nekā jebkad agrāk. Gandrīz katrs lielais mediju uzņēmums, sākot no “Disney” līdz “WarnerMedia”, tagad nodrošina straumēšanas pakalpojumus. Viņu platformas ir aprīkotas ar filmām un TV šoviem, kas agrāk bija atrodami tikai kinoteātros vai TV.

Arī “Netflix” nav apstājies pie attīstības un, kā jau iepriekš vēstījām, plāno straumēt videospēles. Tās komandai pievienojās bijušais Facebook un Oculus viceprezidents Maiks Verdu, kurš iepriekš atbildējis tieši par papildinātās un virtuālās realitātes jomu. Tāpat viņam ir pieredze spēļu izstrādātājā Electronic Arts.

“Netflix” plāno tuvināties spēlēm caur filmām un TV šoviem. Paredzams, ka jaunais pakalpojums sāksies lēnām, nododot ekspluatācijā un licencējot nosaukumus, pamatojoties uz esošajām franšīzēm, piemēram, “Stranger Things” vai “Bridgerton”.