Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Filma “Bārbija” – ikviens zīmols vēlas dzīvot Bārbijlendā

Jau šonedēļ uz kino ekrāniem iznāk ilgi gaidītā filma “Bārbija”, kuras scenārija pamatā ir rotaļlietu kompānijas “Mattel” radītā lelle Bārbija. “Mattel” par godu filmai laidis klajā jauno Bārbiju sēriju un lielu uzmanību šim notikumam veltījuši arī vesela virkne uzņēmumu, papildinot savu produktu klāstu ar Bārbijas tematikas precēm.

Patiesībā ir gandrīz neiespējami izvairīties no spilgti rozā plakātiem, kas norāda uz “Oskaram” nominētās režisores Grētas Gervigas filmas “Bārbija” drīzu iznākšanu. Filma sakrīt ar laiku, kad “Mattel” savam Bārbijas mārketinga iztērējusi 100 miljonus ASV dolāru, iezīmējot pirmo lielo soli uzņēmuma biznesa pārveidē no rotaļlietu ražotāja uz intelektuālā īpašuma virzītu uzņēmumu.

Bārbija nebūs vienīgais tēls, kas atdzīvosies uz lielā ekrāna

Rotaļlietu ražotāja “Mattel” izstrādes stadijā ir vēl 45 filmas, kuru pamatā ir tā produkti. Uz kino ekrāniem atdzīvosies tādi “Mattel” tēli kā purpursarkanais dinozaurs Bārnijs, spēle Uno, Hot Wheels u.tml.

Ja kādreiz rotaļlietu uzņēmumi varēja sasniegt garantētu auditoriju, izmantojot TV reklāmas sestdienas rītos multfilmu laikā, jaunākās auditorijas uzmanība tagad ir sadalīta starp videospēlēm, sociālajiem medijiem, YouTube un citiem video. Līdz ar to šobrīd nozare cenšas izveidot individuālas attiecības ar bērniem, un viens no nedaudzajiem veidiem, kā to turpināt darīt, ir izveidot savu saturu.

“Bārbijas” mārketinga trakumā iesaistās arvien vairāk uzņēmumu

“Bārbijas” filmas trakumu veiksmīgi izmantojuši arī daudzi uzņēmumi pasaulē, piedāvājot gan “Bārbijas” tematikas kosmētiku, drēbes, interjera preces un vēl.

“Mattel” ir paziņojis, ka vairāk nekā 100 zīmolu oficiāli piedalās mārketinga kampaņās. Tādi zīmoli kā “Zara” un “Cold Stone Creamery” noslēdza licences līgumus ar “Mattel”, izstrādājot kopzīmola produktus, piemēram, rozā kleitas — iedvesmojoties no Margotas Robijas tērpa filmā — un Cold Stone “All That Glitters is Pink” saldējuma aromātu.

Daudzi zīmoli, neizmantojot sadarbību ar “Mattel”, arī atklājuši rūpīgi izstrādātas preces, kas ir saistītas ar jauno filmu “Bārbija”. Uzņēmumiem, kuri nav noslēguši oficiālu licencēšanas līgumu, nācies kļūt radošākiem, lai saprastu, kā viņi var pāriet uz “Bārbijas” vilcienu, nepārkāpjot autortiesības.

Tā, piemēram, “Zappos” izveidojis veikalu, kurā ir visi uzskaitītie produkti, kurus, iespējams, var nēsāt Bārbija – visu vasaru “Zappos” reklamē slepenu veikalu ar nosaukumu “Bārbijas sapņu skapis.”

Papildus oficiālajai Bārbijas sadarbībai ar tādiem zīmoliem kā “Crocs”, slepenajā veikalā ir vairāk nekā 80 apavi un aksesuāri, kas nav oficiāli licencēti “Mattel”, bet atbilst lelles spilgti rozā estētikai.

Tā ir Bārbijas pasaule – līdz šim spožākā mārketinga kampaņa, kas šogad redzēta

“Bārbija” ir devusi mums 2023. gada lielāko memu, mashup plakātu mākslas žanru, īpašus filmas pirmizrāžu pasākumus un vēl un vēl. Skaidrs, ka “Mattel”, kam pieder zīmols “Bārbija”, pārdod vairāk nekā tikai filmu!

Kampaņā ir visas sastāvdaļas, lai tas būtu perfekti izdevies. Jums pat nav jābūt zīmola patērētājam, lai atpazītu, ka īpašs rozā tonis simbolizē “Mattel” ikonisko lelli. “Bārbijas” filmu mārketinga komanda to saprot un ir gudri to izmantojusi.

Oskaram nominētā scenāriste un režisore Greta Gērviga piedāvā filmu “Bārbija” ar Oskaram nominēto aktrisi Margo Robiju (Bārbija) un Raienu Goslingu (Kens). Filmā redzami arī tādi aktieri kā Oskara balvas laureāte Helēna Mirena, Keita Makkinona, Maikls Sera, Vils Farels, Emma Makkeja un Grammy balvu ieguvusī dziedātāja un dziesmu autore Dua Lipa. Filmas scenārija autori ir Greta Gērviga un Oskara balvai nominētais Noa Baumbahs.