Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Publiskoti top 10 e-komercijas zīmoli

E-komercijas nozares zīmolu displeja un video reklāmas vidēji mēnesī sasniedz aptuveni 750 000 Latvijas interneta lietotāju no datoriem, liecina interneta reklāmas kampaņu monitoringa rīka Gemius AdReal dati. Sešu mēnešu periodā starp Top 10 tiešsaistes veikalu zīmoliem ir gan tādas tirdzniecības platformas kā 1a.lv un 220.lv, gan apģērbu, apavu un aksesuāru tirgotāji, kā arī datortehnikas tirgotājs Dateks un pārtikas iegādes platforma Barbora, bet pirmo vietu pēc reklāmas kreatīvu sasniegto lietotāju skaita ieņem mēbeļu tirdzniecības platforma Mēbeles1.

Pēc Gemius interneta reklāmas monitoringa rīka AdReal datiem, tiešsaistes tirdzniecības nozares displeja un video reklāmas vidēji mēnesī sasniedz aptuveni 750 tūkstošus Latvijas interneta lietotāju no datoriem – procentuāli mazliet vairāk sieviešu (aptuveni 52 procentus). Pēdējo sešu mēnešu periodā no oktobra līdz martam starp Top 10 e-komercijas nozares reklāmdevējiem ierindojas tādi pazīstami tiešsaistes tirdzniecības zīmoli kā 1a.lv un 220.lv, pārtikas e-veikals Barbora, apģērbu, apavu un aksesuāru veikali Weekendshoes, BestSecret, Factcool, Zalando un Glami, kā arī mēbeļu tirdzniecības zīmols Mēbeles1 un elektronikas preču interneta veikals Dateks.lv.

Pusgada periodā pirmo vietu starp nosauktajiem zīmoliem pēc interneta lietotāju skaita, kuru datoros parādījušās zīmola video un displeja reklāmas, ieņem mēbeļu tirdzniecības vietne Mēbeles1, kā reklāmu kreatīvi sasnieguši 793 000 Real Users. Tikmēr otrajā pozīcijā ar līdzīgu sasniegto lietotāju skaitu – 744 000 Real Users – ierindojas zīmols Weekendshoes. Savukārt trešajā un ceturtajā pozīcijā seko populārās iepirkšanās vietnes 220.lv un 1a.lv. Tirdzniecības platforma 220.lv ar 674 000 Real Users, kuru datoros sešu mēnešu laikā parādījušās zīmola displeja un video reklāmas, ieņem trešo vietu starp interneta veikaliem, bet ceturto – 1a.lv ar 641 000 Real Users. Zīmols 220.lv mazliet apsteidz 1a.lv pēc lietotāju skaita, kuru datoros parādījušās displeja reklāmas, bet attiecībā uz video kreatīviem šie rādītāji ir pretēji – 1a.lv video reklāmas sasniedz vairāk interneta lietotāju no datoriem. Pēc sasniegto lietotāju skaita piekto pozīciju starp e-komercijas zīmoliem ieņem datortehnikas tirdzniecības vietne Dateks.lv, kā displeja reklāmas sasniegušas 636 000 interneta lietotājus no datoriem. Jāatzīmē, ka zīmols topā iekļuvis tikai pateicoties displeja reklāmām, jo video kreatīvu tiešsaistē šim zīmolam nav.

Iepriekš nosauktajiem seko virkne apģērbu, apavu un aksesuāru tirdzniecības zīmolu. Sasniedzot 605 000 Real Users no datoriem sešu mēnešu periodā, sestais starp TOP 10 ir zīmols Factcool, bet ar 603 000 lietotājiem seko vācu e-komercijas zīmols BestSecret. Visvairāk lietotāju sasniedz abu zīmolu displeja reklāmas, kamēr video kreatīvi parādījušies mazāk nekā 20 000 lietotājiem. Astotajā pozīcijā seko Zalando, kā displeja un video reklāmas kopā sasniegušas 587 000 interneta lietotājus no datoriem pusgada laikā, savukārt ar līdzīgu sasniegto lietotāju skaitu – 557 000 lietotājiem – devītajā pozīcijā ierindojas zīmols Glami. Kamēr Zalando video un displeja reklāmas sasniedz 400-500 tūkstošus katrā reklāmas formātā, Glami video reklāmas sasniegušas tikai 4 000 lietotāju. Top 10 noslēdz pārtikas un sadzīves preču piegādes platforma Barbora, kā displeja un video reklāmas pusgada laikā sasniegušas 520 000 lietotāju no datoriem.

Vienlaikus komersantiem ir jāvērtē ne tikai ar reklāmu sasniegtā auditorija, bet arī e-komercijas kampaņu kvalitāte, tādēļ šogad e-komercijas gada balva “E-komercijas zvaigzne 2022” tiks pasniegta arī kategorijā “E-komercijas kampaņas”, kas tiks pasniegta e-veikaliem par veiksmīgākajām komunikācijas kampaņām, balstoties uz sasniegtajiem biznesa rezultātiem.

“E-komercijā arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta digitālo risinājumu kvalitātei, tajā skaitā arī tam, kā komersanti komunicē ar saviem klientiem. Šogad ieviestajā kategorijā “E-komercijas kampaņas” mēs vēlamies izcelt efektīvākās e-veikalu komunikācijas kampaņas, kas veicinājušas e-veikalu apmeklējumu un ļāvušas sasniegt lieliskus biznesa rezultātus,” uzsver e-komercijas gada balvas “E-komercijas zvaigzne 2022” žūrijas priekšsēdētājs, aģentūras “Element Digital” vadītājs Arnis Jēkabsons.

Pēc eQ Ad Contacts jeb reklāmas kontakta kvalitātes rādītāja, ko veido četri elementi: reklāmas veids, kontakta ilgums, reklāmas izmērs un vienlaicīga citu reklāmu klātbūtne lietotāja logā, no desmit populārākajiem zīmoliem augstāko rādītāju sasniedz zīmols Weekendshoes – teju 7 miljonus reklāmas kontaktus sešu mēnešu periodā. Tikmēr gandrīz 5 miljonus reklāmas kontaktu sasniedzis zīmols Mēbeles1, bet virkne zīmolu, to skaitā – Zalando, Factcool, BestSecret, 220.lv un 1a.lv – šajā rādītājā pārsniedz 1 miljonu kontaktu.

Augstāk minētajos Gemius AdReal datos par e-komercijas TOP 10 zīmoliem iekļauti dati tikai par tiem tirgotājiem, kuru komunikācijā atsevišķi izdalāma tirdzniecība tiešsaistē. Visi dati par tirdzniecības nozari ietver vēl dažādas citas apakšnozares, piemēram, lielveikalus, hipermārketus, elektronikas preču veikalus, kosmētikas veikalus, aptiekas un citus.