Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Ziemassvētku iepirkšanās sezona tuvojas. Kā izvairīties no pārāk lielas tērēšanās?

Kā nopirkt to, kas mums patiešām ir nepieciešams?

Ņemot vērā to, ka piegādes ķēdes traucējumi turpina ietekmēt uzņēmumus visā pasaulē, eksperti prognozē, ka patērētājiem šogad varētu rasties grūtības iepirkties svētku brīvdienās — gan krājumu trūkuma, gan augstāku cenu, gan vēl citu iemeslu dēļ. Turklāt jāņem vērā arī tas, ka gandrīz divus gadus visā pasaulē pastāv pandēmija, kas atturējusi daudzus no lieliem tēriņiem un lielām svinībām. Tas nozīmē, ka pircēji šajos Ziemassvētkos būs neaizsargātāki nekā jebkad agrāk pret mārketinga taktiku, ko mazumtirgotāji izmantos, lai mudinātu viņus tērēt vairāk.

Patiesībā mūsu smadzenes pēc būtības ir slinkas – lai novērstu savu nogurumu, smadzenes cenšas pieņemt ātrus, “intuitīvus” spriedumus, nevis ilgstošus, noturīgus lēmumus. Šie ātrie pasaules novērtējumi var būt neticami noderīgi, jo mēs katru dienu pieņemam tūkstošiem lēmumu. Arī tirgotāji to zina un izmanto.

Nenoliedzami, ka nostalģija un tradīcijas veicina daudzus mūsu svētku pirkumus, tādējādi mazumtirgotājiem ir vieglāk apmānīt mūsu smadzenes un aizskart mūsu sirds stīgas. Lai nodrošinātu racionālu lēmumu pieņemšanu saistībā ar sezonas pirkumiem, ir dažas lietas, ko varat ņemt vērā, lai iemācītu smadzenēm palēnināt ātrumu un pārdomāt katru pirkumu.

Esiet apzinīgi un izveidojiet sarakstu

Tas var izklausīties muļķīgi, taču saraksts palīdz neļaut emocijām un vadīt iepirkšanos. Lēnām pārdomājot katru produktu, kas jums varētu būt nepieciešams, jūs noņemsiet lēmumu pieņemšanas nastu un palielināsiet iepirkšanās apzinātību. Ātra saraksta sastādīšana gan paver iespēju neuzticēties pierakstītajam un daudz vieglāk noklīst no tā, tādējādi kļūstot par mazumtirgotāju mārketinga taktikas upuriem. Ja jums ir saraksts, kuru esat pārdomājis, jūs palielināties iespēju, ka neveiksiet papildu pirkumus.

Samaziniet diskomfortu

Diskomforts izraisa steidzamību lēmumu pieņemšanā, kas noved pie pirkumiem, kas atbilst tūlītējām vajadzībām, nevis stabiliem stratēģiskiem pirkumiem. Kad esat ienācis veikalā, bieži vien ir grūti atrast vietu, kur apsēsties vai tualeti – tas jūs mudina steigties ar iepirkšanos un veikt ērtus pirkumus. Pat dažas minūtes, lai dziļi ieelpotu, uzkostu, iedzertu ūdeni vai apmeklētu tualeti, var mainīt ķermeņa sūtītos fiziskā stresa signālus un palēnināt apstrādi, lai izdarītu labākas izvēles. Šis īsais ieguldījums var dot lielu laika un naudas ieguvumu iepirkšanās maratonā.

Esiet informēti par mārketinga trikiem

Lai ietekmētu pirkumus, mazumtirgotāji izmanto kognitīvās novirzes reklāmās, preču izkārtojumu, attēlošanas paņēmienus utt. Viņi bieži izvieto dārgas preces blakus vienībām ar mērenāku cenu, zinot, ka lielākā daļa klientu iegādāsies produktu vidējā diapazonā. Šīs preces, kas ir dārgākas, sagroza klienta priekšstatu par preču vērtību, un galu galā viņi iegādājas nedaudz dārgāku preci, nekā paredzēts, pērk vairāk preču vai abus. Lai vēl vairāk izmantotu šo efektu, mazumtirgotāji parāda izpārdošanā esošās preces sākotnējo cenu.

Vēl viena kognitīvā novirze, kas mūs noved pie iepirkšanās neprāta, pārmērīga tēriņa un apšaubāmiem lēmumiem, ir produktu trūkumu efekts, kas raksturo izmaiņas mūsu uztverē par preci, kad tā ir retāka. Mazumtirgotāji to izmanto, piedāvājot darījumu vai produktu “tikai ierobežotu laiku” vai “kamēr ir pieejamas preces”. Mūsu smadzenes uztver šos reklāmas signālus kā draudus un izraisa konkurētspēju un bailes nepalaist garām.

Kā mēs redzējām tualetes papīra un tīrīšanas līdzekļu gadījumā pandēmijas sākumā – tad, kad preces ir grūtāk atrast, klienti iegādājas lielākus daudzumus, kad viņi šīs preces atrod, uzkrājot produktus sev, lai izvairītos no to turpmāka trūkuma. Turklāt šī vajadzība pēc pārpilnības liek klientiem kļūt mazāk izvēlīgiem, un viņi iegādāsies citas preces, lai aizpildītu nepilnības.

Katru svētku sezonu pircēji aizraujas – pašreizējais globālais piegādes ķēdes trūkums nozīmē, ka visu svētku sezonu varam sagaidīt rekordlielas cīņas par pēdējo produktu, un mazumtirgotāji ar to rēķinās!