Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Tikai 6% patērētāju uzskata, ka viņus ietekmē influenceru reklāma

Daudzi patērētāji vēlas, lai zīmoli, pie kuriem viņi iepērkas, atbilstu viņu vērtībām!

Neraugoties uz to, ka influenceru jeb  ietekmētāju mārketings turpina dominēt gan tiešsaistes, gan arvien vairāk bezsaistes kanālos, tikai 6% patērētājus visā pasaulē ietekmē ietekmētāju vai slavenību ieteikumi, izvēloties mazumtirdzniecības kanālu pirkuma veikšanai.

Saskaņā ar jaunāko OpSec Security Consumer Barometer uzticības indeksu, pat starp 18 līdz 24 gadus veciem jauniešiem tā saukto “digitālo paaudzi” ietekmētāji atstāj savu iespaidu tikai uz 12% patērētāju, un šis procents krasi samazinās līdz ar vecumu.

Pētījums, kurā aptaujāti 2500 patērētāju visā pasaulē, atklāj, ka pircēji, pieņemot lēmumu par pirkumu, biežāk uzticas saviem vienaudžiem, ģimenei un draugiem, lai saņemtu padomu. Savukārt 71% patērētāju klientu atsauksmes vērtē kā efektīvu uzticības signālu, savukārt 72% uzticas ģimenes un draugu ieteikumiem.

Šis kritums varētu būt saistīts ar faktu, ka gandrīz ceturtā daļa (24%) no viltotajiem produktiem, ko patērētāji netīši iegādājās, iegādāti no sociālajiem tīkliem.

Šī pieaugošā skepse atspoguļojas konstatējumā, ka saites sociālajos medijos ir vismazāk uzticamā preču iegādes metode. Gandrīz puse (49%) patērētāju uzskata, ka šie kanāli ir neuzticami, un tikai 38% uzskata, ka sociālo mediju reklāmas ir uzticamas.

91% sociālo mediju lietotāju uztraucas par preču iegādi sociālajos kanālos. Vislielākās bažas rada preču kvalitāte (53%), kam seko maksājumu drošība (51%) un viltojuma iegāde (51%). Un otrādi, universālveikalos ir visaugstākais patērētāju uzticības līmenis, kur 90% visā pasaulē apgalvo, ka tie ir “uzticami”, kam seko zīmolu veikali (87%) un zīmola īpašnieka vietne (83%).

OpSec Security tirgus vadītājs Bils Teilors norāda: “Lai gan ietekmētājiem ir vieta mūsdienu mārketinga kompleksā, šķiet, ka viņi nav tik efektīvi, lai piesaistītu pircējus kā dažiem varētu šķist. Tas liecina, ka patērētāji vairāk novērtē to, ko cilvēki, kurus viņi pazīst un kuriem uzticas, domā par zīmoliem un produktiem, kas liecina, ka zīmoli būtu labāk piemēroti, lai koncentrētu uzmanību uz sava zīmola aizsardzību pret viltošanas draudiem un savas reputācijas saglabāšanu.”

91% patērētāju saka, ka zīmola integritāte un autentiskums ir vissvarīgākais, novērtējot, ar ko viņi iepērkas, savukārt viņu attieksme pret darbiniekiem ir otrajā vietā (87%). Gandrīz četri no pieciem patērētājiem (79%), visticamāk, iepērkas ar zīmolu, kam ir kopīga viņu personīgā pārliecība.

Runājot par uzticības palielināšanu, gandrīz puse patērētāju (46%) apgalvo, ka zīmoli to varētu panākt, labāk aizsargājot savus personas datus, piedāvājot labu klientu atbalstu (40%) un nodrošinot vieglu naudas atmaksu (35%). Gandrīz piektajai daļai (18%) pārskatāmas un ētiskas piegādes ķēdes demonstrēšana būtu lielākais uzticības virzītājspēks.

Alesandra Verčeloni, OpSec Security pārdošanas direktore Eiropā, norāda: “Šie atklājumi liecina, ka zīmoliem ir risks nenovērtēt patērētājus un kas rada viņu uzticību. Neskatoties uz to, ka cena ietekmēs pirkuma lēmumus, tie vairs nav vienīgie faktori, ko pircēji ņem vērā. Daudzi patērētāji tagad vēlas, lai zīmoli, pie kuriem viņi iepērkas, atbilstu viņu vērtībām un nopietni uztver savu sociālo korporatīvo atbildību. Ja zīmoli vēlas iegūt patērētāju uzticību un galu galā pārliecināt viņus tērēt savu naudu, tiem jāsāk atrast veidi, kā pierādīt un pamatot apgalvojumus, ka tie, piemēram, ir ētiski vai ilgtspējīgi.”