Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Gatavošanās skolai izaicina tirgotājus – liela daļa vecāku koncentrējas uz taupīšanu

Tā saucamās “Back to school” (atgriezties skolā) kampaņas šobrīd atrodas jaunu izaicinājumu priekšā dēļ ekonomiskajām grūtībām, ko piedzīvo pircēji šī brīža inflācijas apstākļos. Laikā, kad pircēji koncentrējas uz ietaupīšanu, zīmoliem nākas atrast jaunus veidus, kā uzrunāt kādreiz uzticīgos klientus un neļaut tiem nomainīt viņus pret lētākiem piedāvājumiem.

Inflācija ir galvenā problēma, ar kuru šobrīd saskaras vecāki, kuriem jāgatavo savus bērnus jaunajam mācību gadam. Kā liecina modes un izklaides centra “Rīga Plaza” veiktā aptauja, viena bērna sagatavošanai skolai vecāki vidēji plāno tērēt 101-200 eiro. Lielākā daļa vecāku apliecina, ka bērnu sagatavošana jaunajam mācību gadam būtiski ietekmē ģimenes budžetu.

Neskatoties uz to, lielākā daļa vecāku (teju 70%) neatkarīgi no dzīvesvietas jaunajam mācību gadam nepieciešamo cenšas iegādāties laicīgi, izmantojot vasaras vai citas izpārdošanas.

Ne tikai Latvijā, bet arī citviet pasaulē novērots, ka daudzi cilvēki sūdzas par inflāciju, taču viņi lielākoties nemaina savu uzvedību. Par to liecina arī aptauja, kas atklāj, ka aizvadītajā gadā vecāki viena bērna sagatavošanai skolas gaitām paredzēja tēriņus 51 – 100 eiro apmērā, taču šogad vairums paredz ieguldīt 101 – 200 eiro.

Vienlaikus globālā prakse liecina, ka ekonomiskās nenoteiktības rezultātā vecāki priekšroku dod pieejai “vairāk par mazāku cenu”, kas liek patērētājiem pārvērtēt arī savas attiecības ar uzņēmumiem, kuriem viņi līdz šim bija uzticīgi, priekšroku dodot tiem, kas piedāvā pievilcīgākas cenas. Saskaņā ar “Deloitte” aptauju, 77% patērētāju apgalvo, ka mainīs zīmolus, ja cenas būs pārāk augstas vai prece vairs nebūs noliktavā.

Mārketinga eksperti pauž viedokli, ka inflācija noteikti šogad ir ietekmējusi iepirkšanās skolai faktorus un arī daļa mazumtirgotāju stratēģijas atspoguļo inflācijas ietekmi uz patērētāju spēju ieguldīt skolas piederumos un apģērbā.

Tā, piemēram, pasaulē tāds e-komercijas milzis kā “Amazon” savu “back to school” kampaņā mudināja vecākus “tērēt mazāk”. Arī “Target” pielāgoja lielākas atlaides kā ierasts skolas precēm.

Vienlaikus novērojams, ka skolas lietu saraksts ir nedaudz mainījies un šogad ir palielinājies to vecāku skaits, kuru pirkumu sarakstos ir elektroniskās ierīces (piemēram, telefoni, datori, planšetdatori). Tās atrodamas katrā piektajā pirkumu sarakstā, salīdzinot ar pagājušās vasaras izskaņu, kad elektroniskās ierīces plānoja iegādāties vien katrs desmitais.

Vienlaikus ir zīmoli, kas aizvien uzskata, ka visu nosaka pārliecinošs vēstījums, kas saskan ar pārliecinošām cenām.