Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Zīmola veidošanā liela nozīme arī zīmola atpazīstamības pētījumam

Zīmola atpazīstamības pētījums palīdzēs jums noskaidrot esošo un vēlamo zīmola pozīciju!

Mūsdienās zīmols ir viens no svarīgākajiem jebkuras mārketinga stratēģijas pamatelementiem. Tāpat kā jebkuram sarežģītam un ietilpīgam jēdzienam, arī zīmolam nevar būt viena universāla definīcija, par kuru varētu vienoties lielākā daļa zinātnieku un praktiķu, kas specializējas šajā jomā. Zīmols ir apzīmējums, kas saistās ar unikālu risinājumu īpašībām, kas raksturo konkrētu organizācijas produktu vai pakalpojumu.

19. gadsimta beigas tiek uzskatītas par zīmola radīšanas “zelta laikmetu”, jo tieši tad tika izveidotas daudzas slavenākās preču zīmes: Coca-Cola, American Express, Heineken un daudzas citas. Tieši tad biznesa sarunās nonāca termins “zīmols”.

Zīmola veidošana ir zīmola un tā identitātes izstrādes un veidošanas process. Zīmola identitāte ir zīmola īpašību, mērķu un uzdevumu demonstrēšana. Zīmols nozīmē darbu pie produkta zīmola izveidošanas, tā atpazīstamības palielināšanas un tēla veidošanas.

Parasti zīmolrades komponentos ietilpst tādi darbi kā: logotipa izveide, uzņēmuma korporatīvās identitātes un fonta attīstīšana, nosaukums, sauklis un zīmola pozicionēšanas veidošana.

Lai arī zīmola vadīšanas procesā liela uzmanība jāpievērš reklāmai, veicināšanas pasākumiem un sabiedriskām attiecībām, svarīgi veikt arī zīmola atpazīstamības pētījumus.

Zīmola atpazīstamības pētījumi palīdzēs noskaidrot esošo un vēlamo zīmola pozīciju, kuru ietekmē emocionālie un racionālie faktori. Šī informācija ir nozīmīga, jo ļauj plānot nākamos soļus, kas var palīdzēt jums mainīt zīmola pozicionēšanu vēlamajā virzienā.

Novērtējot zīmolu iespējams uzzināt:

• vai patērētāji to atpazīst;
• ar ko tas tiek asociēts;
• ar ko zīmols atšķiras no konkurentu zīmoliem;
• kādas emocijas rada zīmola pieminēšana;
• cik tas ir efektīvs – vai veicina preču / pakalpojuma pārdošanu;
• kā un kur zīmols komunicē ar patērētāju;
• u.c.

Veiksmīgs zīmols atvieglos konkurenci, palīdzot izcelties tirgū un uzreiz piesaistīt pircēju uzmanību. Veiksmīgs zīmols atbilst vairākām pazīmēm, tai skaitā piešķir jūsu produktiem unikalitāti un emocionālo vērtību, kas ļauj tiem ieņemt vietu patērētāju dzīvē, nodrošinot to lojalitāti un atkārtotus pirkumus.

Šī ir unikāla iespēja izprast patērētāju vēlmes un parādīt tiem, ka jūsu piedāvātais produkts var kādu no tām apmierināt.