Lai gan uzņēmumi mūsdienās cenšas būt novatoriski un radoši savā pieejā mārketingam, ir dažas neizbēgamas kļūdas, kuras tiek pieļautas visai bieži un organizācijām izmaksā ievērojamu laiku un naudu.
Lūk, trīs izplatītākās kļūdas:
Zīmolu jauninājumi, kas neatbilst klientu vēlmēm
Zīmola paplašināšana tiek uzskatīta par vienu no vissvarīgākajām daudzos uzņēmumos. Bieži vien ir nodaļas, kas izveidotas, lai identificētu, pārvaldītu un nodrošinātu inovācijas. Tas nav nekas slikts, ja inovāciju panākumu līmenis ir augsts, taču jāatzīst, ka realitāte ir tālu no tā. Šie “iespējamie traucējumi” faktiski rada lielus iekšējos traucējumus biznesam.
Lielākā daļa no šiem jauninājumiem cenšas paplašināt zīmolu jomās, kas neatbilst tā piedāvājumam vai ieguvumam, tāpēc klienti tās nespēj uzvarēt. Tas liecina par vienu, aktuālu problēmu – daudzi tirgotāji paši nesaprot savu zīmolu un neizprot tā priekšrocības. Ja klientiem tiek piedāvāts kaut kas cits, nekā parasti tiek gaidīts no zīmola, tad retos gadījumos sagaidāma veiksme.
Radošums, kas nesaskan ar zīmola vērtībām
Reklāmai ir jāizceļas, taču veidojot reklāmas jāatceras par zīmola vērtībām. Stāsti vislabāk darbojas, ja tiek akcentēts zīmola vēstījums. Ļoti lielas summas tiek tērētas reklāmu veidošanai un pārraidīšanai, kur uzsvars liek likts uz kaut ko citu. Tādējādi reklāma iegūst pienācīgu popularitāti, bet, runājot par zīmolu – ne tik daudz!
Pārāk vispārināti mērķi
Tāpat kā inovācijas, tas ir vēl viens populārs termins lielākajā daļā mārketinga vadīto organizāciju. Nav nekas nepareizs, ja tam ir iedvesmojošs mērķis, un patiesībā zīmoliem ir nepieciešams formulēt klienta mērķi un atrisināt problēmu viņu vietā bet problēma rodas, kad tas tiek sasniegts tālejošā līmenī, liekot pieņemt, ka zīmols var atrisināt pasaules problēmas. Piemēram: vai ziepju zīmols patiešām var atrisināt pasaules ūdens problēmu? Atbilde ir nē. Zīmoliem ir jāturas pie tā, ko viņi prot vislabāk, un viņu klientu dzīvē ir jābūt mērķim, kas saistīts ar to, ko viņi var tiem sniegt.