Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Ziemassvētku TV reklāmu burvība zudusi?

Patērētāju prioritātes ir mainījušās?

Katru gadu sezonas maiņa no Helovīniem uz Ziemassvētkiem notiek teju vienas nakts laikā, jo lielveikali no raganām pāriet uz vizuļiem un gaismiņām, kas nozīmē, ka Ziemassvētki beidzot oficiāli ir pie mums. Kurš gan 90. gadu bērns var aizmirst Coca-Cola reklāmu ar jautro “svētki tuvojas” singlu, kas nozīmē arī svētku reklāmu sākumu? Pēdējās desmitgades laikā arī daudzi citi zīmoli, piemēram, Sainsbury’s, M&S, Waitrose & Partners, Aldi un Lidl, ir ātri snieguši savu ieguldījumu svētku atmosfēras radīšanā.

Svētku reklāmu uzvarošā formula bieži vien ir izrādījusies sirdi sildošs stāsts, kas apvienots ar sava veida filantropisku “došanu”, par kuru mēs visi varētu nopietni spriest un debitēt.

Taču bažas radušās par to, ka Ziemassvētku TV reklāmu burvība un satraukums ir mazinājies apmēram pēdējā gada laikā?

Bija laiks, kad Ziemassvētku kampaņas palīdzēja ievērojami palielināt dāvanu un preču pārdošanas apjomu. Mazumtirgotāji līdzās mūsu ekonomikai lielā mērā paļaujas uz pārdošanas apjomu, lai palielinātu gada beigu rādītājus. Tomēr Covid-19 dēļ Ziemassvētku dāvanu pārdošanas apjomi visā pasaulē ir samazinājušies par 10%, un tikai laiks rādīs, vai šī tendence saglabāsies arī 2021. gadā un turpmāk.

Kopumā samazinoties mājsaimniecību izdevumiem gadā, šķiet, ir notikušas izmaiņas tajā, kā cilvēki izvēlas tērēt savu naudu. Pēc divu gadu ierobežotas sociālās mijiedarbības 2021. gada tendences liecina, ka cilvēki vairāk nekā jebkad agrāk vērtē pieredzi un kopā ar ģimeni pavadīto laiku, un tagad, dāvinot, viņi par prioritāti uzskata kvalitāti un ētisku/vides atbildību, nevis kvantitāti. To var redzēt ne tikai Ziemassvētkos, bet arī citos nozīmīgos svētkos.

Visi šie faktori šobrīd spēlē daudz lielāku lomu lēmumu pieņemšanā par pirkumu, nekā Ziemassvētku reklāmas, kas vairs nerada tādu pašu aizrautību kā kādreiz. Turklāt tagad ir tik daudz zīmolu, kas veido Ziemassvētku TV reklāmas.

Tā kā pirkumi tagad ir emocionāli piesātinātāki nekā jebkad agrāk, iespējams, ir pienācis laiks pārdomāt, kā dāvināšana, auditorijas segmentēšana un mērķauditorijas atlase izskatās 2022. gadā, un atcerēties mazākos mirkļus un pavērsienus atzīmēt visa gada garumā — ne tikai Ziemassvētkos.