Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Klientu segmentācija kļūst arvien plašāka un efektīvāka

Kā veiksmīgāk segmentēt klientus?

Segmentācija ir tirgus sadalīšana pircēju grupās, kurām ir atšķirīgas vajadzības, uzvedība tirgū un no kurām katra var atšķirīgi reaģēt uz dažādiem mārketinga pasākumiem. Ja agrāk tradicionāli segmentācija bija vērsta uz tādiem ģeogrāfiskiem un demogrāfiskiem faktoriem kā vecums, dzimums, rase, atrašanās vieta u.tml., tad vēlāk tirgotāji izlēma, ka būtu jāiekļauj arī klientu psihogrāfiskie un uzvedības aspekti.

Ja skatāmies uz segmentāciju šodien, tad prakse rāda, ka mūsdienas zīmoli meklē efektīvākus veidus, kā segmentēt klientus, lai maksimāli gūtu peļņu no mārketinga kampaņām. Ar mainīgajiem klientiem tirgotāji apvieno dažādus faktorus un izmanto tos, lai sasniegtu mērķa klientus, izmantojot personalizētas kampaņas.

Šeit ir dažas uzlabotas segmentācijas metodes:

Darījums + aptaujas dati

Aptaujas ir lielisks līdzeklis, lai ātri saņemtu atsauksmes par konkrētu mijiedarbību starp klientu un zīmolu. Šīs mijiedarbības var novērtēt dažādos klientu saskares punktus. Tomēr uzņēmumi šodien uzlabo aptaujas, apvienojot tās ar darījumu datiem. Izpratne par klientu pirkumu vēsturi, kā arī viņu vēlmēm vai atsauksmēm palīdz zīmoliem pieņemt labākus lēmumus.

Uzvedības dati

Tehnoloģijas sniedz lielisku iespēju iepazīties ar klientu datiem. Piemēram, zīmoli tagad var izprast savu klientu pārvietošanās paradumus un segmentēt tos, pamatojoties uz to ikdienas brauciena izvēli, ceļojuma laiku un izpētīt dažādus saskares punktus, lai tos mērķētu ar attiecīgu ziņojumapmaiņu. Šie dati tiek efektīvi analizēti, izmantojot analīzes rīkus, lai efektīvāk mērķētu uz pakalpojumiem un piedāvājumiem.

Segmentācijas nākotnē

Segmentācijas nākotnē, pirmkārt, liek uzsvaru uz klientu identitātes tendenci, kur jaunāki faktori kļūs kritiski. Zīmoli izmanto tehnoloģijas, lai iegūtu jaunākos datu veidus. Paredzams, ka nākotnē būs vērojama lielāka zīmolu atjautība un analītiskā izsmalcinātība. Segmentācija, pamatojoties uz bagātīgāku potenciālo klientu portretu, izmantojot to dzīvesveidu, produktu / pakalpojumu lietošanu, darījumu datus un vispārēju patērētāju uzvedību, tiks izmantota arvien biežāk. Spēja sajust un aptvert arvien augošos identitātes jēdzienus un jaunākus, nozīmīgākus faktorus palīdzēs tirgotājiem palikt nozīmīgiem, veicināt klientu pieredzi un veidot vienotu zīmola identitāti.