Jau kopš pašiem pirmsākumiem arī mārketingā un reklāmās tiek izmantoti mājdzīvnieki, kas mūsdienās neapšaubāmi tiek uztverti kā pilnvērtīgi ģimenes locekļi. Neatkarīgi no pārstāvētās nozares, uzņēmumi labprāt izmanto klientu padziļināto saikni ar mājdzīvniekiem, radot produktus, kas piemēroti mājas mīluļiem.
Lai arī šodien lielākā daļa naudas, kas tiek iztērēta mājdzīvniekiem, ir paredzēta pārtikai un veterinārajai aprūpei, tendences liecina par vēlmi pavadīt arvien vairāk laika ar mājdzīvniekiem arī citos veidos. Mūsdienu mājdzīvnieki ceļo un vingro kopā ar mums, viņiem ir savi sociālo mediju konti un pat speciāli tiem piemēroti aksesuāri, dāvanu komplekti u.tml. No tāda viedokļa zīmola paplašināšanas iespējas šķiet gandrīz neierobežotas, tāpat kā reklamēšanās.
Lūk, daži padomi mārketinga speciālistiem mājdzīvnieku kategorijā un ārpus tās:
1. Savienojiet savu zīmolu ar darbībām, ko klienti veic ar saviem mājdzīvniekiem
Šis punkts paver plašas iespējas – ļoti liela daļa cilvēku ne tikai skrien kopā ar saviem suņiem, bet arī ar viņiem sarunājas, kopā skatās televizoru, pērk viņiem svētku dāvanas, veido portretus u.tml. Tas ir skaidrs – mājdzīvnieku īpašnieki cenšas saviem pūkainajiem draugiem dot visu labāko, ko lieliski var izmantot mārketinga kampaņās.
2. Padariet mājdzīvniekus par sava stāsta varoņiem
Kaut vai paskatīties uz to, kā to paveica Toyota un Subaru. Reklāmas kampaņas, kas ietver mājdzīvniekus nevis kā papildelementus, bet galvenās zvaigznes noteikti uzrunās daudz vairāk cilvēku, un ne tikai mājdzīvnieku īpašniekus.
3. Izveidojiet kampaņas, kas raisa mājdzīvnieku mijiedarbību
Iedomājieties drukātas reklāmas ar smaržīgām smaržām, Nestle televīzijas reklāmu ar suņu svilpi, ko cilvēki nevarēja dzirdēt, vai Purina iPad spēli gudriem kaķiem. Tas viss darbojas!
4. Veidojiet partnerattiecības ar līdzīgi domājošiem zīmoliem
Zuke “Fuel the Love” dabiskie kārumi bija neatņemama Subaru 2012. gada Impreza kampaņas sastāvdaļa, popularizējot aktīvu dzīvesveidu brīvā dabā. Zuke’s sadarbojas arī ar suņu piederumu uzņēmumu Ruffwear, lai radītu aktīvu suņu pieredzi mājdzīvnieku īpašniekiem.
Lai iegūtu vēl dziļāku saikni ar mājdzīvnieku īpašniekiem, nepārsniedziet zīmolradi un apsveriet, kur jūsu uzņēmums var atrast iespēju apmierināt viņu vajadzības. Automašīnu nozare varētu būt vadošā ar šo zīmola stratēģijas tendenci, ka liela daļa pērk automašīnas, domājot par savu suni, taču gandrīz jebkura marka var izmantot šo iespēju. Ja jūs vadāt viesnīcu ķēdi, nepiedāvājiet tikai mājdzīvniekiem draudzīgus numurus, bet padomājiet arī par sava zīmola attieksmi uz mājdzīvnieku dienas aprūpi.
Ja esat mazumtirdzniecības zīmols, apsveriet Vācijas IKEA piemēru, kurā tika uzbūvētas “suņu autostāvvietas”, gultas, kur suņi pavada laiku, kamēr iepērkaties. Šis solis ne tikai iekļauj ideju par draudzīgumu mājdzīvniekiem pamatpakalpojumā, bet arī pievieno reālu vērtību cilvēku dzīvei.
Savukārt aviosabiedrībām vajadzētu ņemt vērā Alaska Airlines mājdzīvnieku lidojumu drošības garantiju. Cilvēki būs priecīgi maksāt par drošu, bez stresa ceļošanu ar savu suņu vai kaķu ģimenes locekli.
Pastāv loģiskas saiknes starp dabisko pārtiku un mājdzīvnieku uzturu, finanšu pakalpojumiem un mājdzīvnieku apdrošināšanu, vai arī ar augstākās klases putekļsūcēju un tādu, kas spēj apstrādāt mājdzīvnieku matus. Mēbeļu dizaineri varētu izveidot uz mājdzīvniekiem orientētas un mājdzīvniekiem nekaitīgas mēbeles un audumus. Savukārt modes zīmoli varētu iepazīstināt ar augstākās klases etiķetes sezonālajām apkaklēm un mēteļiem suņiem. Idejas ir ļoti daudz, un zīmoliem nevajadzētu atteikties no šīs iespējas, jo mājdzīvnieki ir viens no visnozīmīgākajiem veidiem, kā piesaistīt patērētājus.